رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در جمع خبرنگاران تأکید کرد؛

تبیین عملکرد نیروی هوایی ارتش در مدارس و دانشگاه‌ها

سردار کارگر گفت: یکی از اقدامات اساسی در نیروی هوایی ارتش آن است که ما بتوانیم نقش این نیرو را در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و همچنین پس از دفاع مقدس به خوبی نشان دهیم.
کد خبر: ۳۹۹۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸ - 31May 2020

نیروی هوایی ارتش توانسته تجهیزات خود را در شرایط تحریم به‌روز کندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صبح امروز (یکشنبه) در حاشیه مراسم افتتاح و بازدید از «نمایشگاه نقش نیروی هوایی ارتش در دفاع مقدس و موزه هوانوردی و دفاع مقدس» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نیروی هوایی ارتش از نیرو‌های مقدم در دفاع از کشور بوده است. در زمانی که رژیم بعثی به کشور عزیزمان حمله کرد، اولین نیرویی که در نیرو‌های مسلح از خود واکنش نشان داد، نیروی هوایی ارتش بود که با پرواز‌های بسیار موفقیت‌آمیز توانست هجمه‌های سنگینی به دشمن وارد کند.

وی افزود: این امر موجب شد تا ارتش بعثی به خود بیاید و بداند که جمهوری اسلامی ایران از چه قدرتی برخوردار است به همین جهت است که اولین شهدای دفاع مقدس متعلق به نیروی هوایی ارتش است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: با توجه به اقداماتی که در نیروی هوایی توسط خلبانان و مهندسان انجام می‌شد، خدمات پدافند هوایی نیز در این نیرو صورت می‌گرفت که باید تمامی این رویداد‌ها به شکل مستند گردآوری شود بر این اساس، هرچند تاکنون آثاری در این زمینه تدوین شده است، اما جای آن دارد که تلاش بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

سردار کارگر با اشاره به افتتاح موزه هوانوردی در نیروی هوایی ارتش بیان کرد: امروز که موزه هوانوردی و دفاع مقدس نیروی هوایی ارتش افتتاح می‌شود، امیدواریم گردآوری آثار در نیروی هوایی به نتیجه برسد؛ زیرا یکی از اقدامات اساسی در نیروی هوایی آن است که ما بتوانیم نقش نیروی هوایی را در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و همچنین پس از دفاع مقدس به خوبی نشان دهیم.

وی در ادامه گفت: علی‌رغم تحریم‌هایی که نظام مقدس جمهوری اسلامی از سوی استکبار جهانی با آن مواجه است، اما نیروی هوایی ارتش به خوبی توانسته تجهیزات خود را به‌روز کند و حتی ابداعات و تعمیرات زیادی را هم صورت داده است؛ به نحوی که اکنون نیروی هوایی کاملاً به‌روز و سرپا است و در جمهوری اسلامی ایران یکی از قوی‌ترین نیرو‌ها در منطقه و جهان محسوب می‌شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همچنین درباره اقداماتی که در راهیان نور می‌توان انجام داد، عنوان کرد: نیروی هوایی برای مردم جذابیت‌های زیادی دارد به همین علت در راهیان نور نیز جذابیت‌های فوق العاده‌ای برای زائران دارد؛ لذا برنامه‌های ویژه‌ای که در پایگاه هوایی دزفول برگزار می‌شود از پربازدیدترین برنامه‌های راهیان نور است؛ البته امیدواریم در آینده به غیر از دزفول بتوانیم برنامه‌های ویژه نیروی هوایی را برگزار کنیم؛ علاوه بر این، باید بتوانیم تلاش نیروی هوایی را هم در مدارس و دانشگاه‌ها به نمایش بگذاریم.

سردار کارگر افزود: قرار است ۱۰۰ مستند با همکاری صدا و سیما برای نشان دادن دفاع مقدس تدوین شود که یکی از جذاب‌ترین و بهترین کار‌هایی که می‌توان در این مستند‌ها گردآوری کرد، نقش نیروی هوایی در جنگ تحمیلی است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار