وصیت‌نامه شهید بايرامعلی آکليون عطاری:

به فرزندانم بگویید راه امام خمینی را ادامه دهند

شهید بایرامعلی آکلیون عطاری در وصیت‌نامه‌اش می‌گوید: بنده از همسرم ‌استدعا دارم و تقاضا دارم اگر بنده در اين راه خونين اسلام شهيد شدم، به فرزندانم بياموزد كه راه بنده يا راه امام خمينى را ادامه دهند.
کد خبر: ۳۹۹۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۵ - 01June 2020

به فرزندانم بگویید راه امام خمینی را ادامه دهندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، شهید بایرامعلی آکلیون عطاری فرزند مسلم در اول فروردین ماه سال ۱۳۳۱ در سیه‌چشمه چالدران آذربایجان‌غربی به دنیا آمد و در ۱۶ اسفند ماه سال ۶۸ در درگیری با حزب دموکرات در کردستان به شهادت رسید.

در قسمتی از وصیت نامه این شهید بزرگوار آمده است:

بسم الله الرحمن الرحيم

به نام خداوند بخشنده و مهربان كه تمام كرات زمين و آسمان و تمامس که در روی زمين نفس می کشند.

اينجانب بايرامعلی عطاری نام پدر مسلم تاريخ تولد ۱۳۳۱ شماره شناسنامه ۱۲۱۹ صادره از حوزه پنج شهرستان ماکو، اولاً هر شخصی وظيفه دارد که هر ماه يا حداقل هرسال وصيتنامه خويش را بيان کند، اينجانب در اين دنيا چيزی يا وسايل مادی بسيار زیادی ندارم هر ثروتی دارم در ديد همگان يا خانواده‌ام است.

اينجانب يک پاسدار هستم و شب و روز اجل مرگ در سرم دور مى زند، خوب، مرگ حق است. خداوند بزرگ و منان انسان را يک روز آفريده و يک روز هم جانش را می گيرد، ما با خداوند عهد و پيمان بسته ايم تا راه سرخ حسين بن على(ع) را ادامه دهيم و انقلاب را به صاحبش كه امام زمان(عج) است تحويل دهيم، البته به رهبرى امام عزيز خمينى کبير ما بايد اسلام را به گفته امام عزيزمان به دنيا و جهان صادر کنیم چنانچه امام عزيز می‌گويد تا زمانی که بانگ «محمد رسول الله» بر جهان طنين بيفكند، بارز هست.

بنده از همسرم ‌استدعا دارم و تقاضا دارم اگر بنده در اين راه خونين اسلام شهيد شدم، به فرزندانم بياموزد كه راه بنده يا راه امام خمينى را ادامه دهند، خودش چنان کند که زينب(س) ‌سرپرست‌ يتيمان امام ‌حسين(ع) شد.

بچه هايم را از گمراهى نجات دهد و اسلحه بنده را به دست پسرانم بدهد، پسرانم و دخترانم تحصیلات خود را ادامه دهند و اميد دارم که همسرم مواظب فرزندانم باشد و چنان نگهدارى كند كه فرزندانم احساس بى پدرى نكنند و در مال دنيا چيزى ندارم جز وسايل خانواده، مقدار چهار هزار تومان مهريه همسرم بوده و مقروض به هيچ کسی نیستم و وسايل خانواده متعلق به فرزندانم است.

وسايل منزل از قبيل یک طاقه فرش ۳×۴، يخچال ۱۲ فوت جنرال الکتريک، اجاق گاز، ۱۰ دست لحاف و تشک و متکا، ۱۰ عدد پتو، تلويزيون ۱۴ اينچ، راديوضبط و راديو بزرگ روميزی و ساير وسايل و يک کمد و زيلو بوده و اميد است که همسرم نگهداری کند تا تحويل فرزندانم دهد.

هيچ کس حق ندارد با زور بچه هايم را از دست همسرم بگيرد مگر همسرم دست از فرزندانم بکشد و همسر اختيار کند آن وقت بچه هايم را به دست مادرم بسپارد و حق همسرم در خانه است آن هم در شرع مقدس اسلام هر چه در حق همسر بيوه در قوانين اسلام ذکر شده است و اميدوارم که مادرم مرا حلال کند و برادرانم و خواهرم مرا حلال کنند و از بدی بنده چشم پوشی کنند و بنده را با اخلاص حلالم کنید.

و سرپرست خانواده ام پسر بزرگم سهراب است و داراس پنج فرزند هستم سهراب پسر بزرگم، سجاد پسر کوچکم و حکيمه دختر بزرگم و سکينه دختر کوچکم و آخری حميده دخترم و اميد است که همسرم از بدی های من گذشته و حلالم کند و هر پنج‌شنبه‌ها فرزندانم را به مزار بنده بياورد.

و مواظب پنج فرزندانم که هر يکی را از هر يکی جگرگوشه باشند و مواظبت نمايد و اذيت نکنند.

يا حسين بن علی(ع)
خداحافظ علی يار و نگهدارتان باد
اينجانب بايرامعلی آکليون عطاری
۶۵/۲/۱۰

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها