موج گسترده بازداشت فلسطینی‌ها در کرانه باختری

رژیم صهیونیستی در راستای مقابله با فوران خشم مردمی به اشغال بخش‌های جدیدی از کرانه باختری موج گسترده بازداشت فلسطینی‌ها در این منطقه به راه انداخته است.
کد خبر: ۳۹۹۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۵ - 02June 2020

موج گسترده بازداشت فلسطینی‌ها در کرانه باختریبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، در راستای اقدامات نظامی رژیم صهیونیستی برای مهار خشم مردم فلسطین نسبت به نقشه‌های این رژیم اشغالگر برای الحاق بخش‌های وسیع دیگری از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی، نظامیان این رژیم موج بازداشت فلسطینی‌ها را طی روزهای گذشته شدت بخشیدند.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، امروز سه شنبه ۱۵ نفر از شهروندان از مناطق متعدد کرانه باختری بازداشت شدند و در چارچوب اجرای طرح الحاق، خانه‌ها و تاسیسات فلسطینی جدید توسط رژیم صهیونیستی تخریب شدند.

این جوانان فلسطینی امروز در حمله نظامیان رژیم اشغالگر به خانه‌هایشان در شهرک کفل حارس، شهر نابلس، شهر جنین در شمال کرانه باختری و اردوگاه جنین، شهرک بیت ریما و شهرک سلواد از توابع رام الله در مرکز کرانه باختری بازداشت شدند که در برخی مناطق به درگیری میان نظامیان رژیم صهیونیستی با اهالی روبه رو شد.

طی روزهای گذشته بازداشت فلسطینی‌ها اعم از اسرای آزاد شده، کودکان و جوانان از مناطق مختلف کرانه باختری افزایش یافته است و کاملا روشن است که این حملات در چارچوب برنامه های نظامی رژیم صهیونیستی برای اجرای طرح الحاق و ممانعت از فوران خشم مردمی در خیابان‌هاست .

«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه به «آوی کوخاوی» رئیس ستاد ارتش این رژیم توصیه کرد که آمادگی‌های ارتش را برای برخورد با تبعات اجرای طرح الحاق مناطقی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی را سرعت بخشد.

گزارش‌های رژیم صهیونیستی حاکی است که به دنبال توقف هماهنگی امنیتی تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی این رژیم بازداشت گسترده فلسطینی‌ها را شدت بخشیدند.

مقامات رژیم صهیونیستی همچنین در راستای طرح یهودی سازی قدس عملیات تخریب جدیدی را در این شهر کلید زدند که شامل ساختمان‌ها و محل‌های تجاری است.

شهرداری رژیم اشغالگر شش مغازه در دست احداث را امروز در منطقه حی الصلعه در روستای جبل المکبر جنوب قدس اشغالی تخریب کرد.

نیروهای رژیم اشغالگر همچنین امروز یک خانه در محله حی سلوان جنوب قدس اشغالی را که متعلق به یک خانواده هفت نفره با پنج فرزند بود، تخریب کردند.

روز گذشته هم در جنوب قدس اشغالی دو نفر از شهروندان فلسطینی مجبور به تخریب خانه‌هایشان به بهانه نداشتن مجوز ساخت شدند.

نوار غزه نیز امروز شاهد حملات نیروهای رژیم اشغالگر بود. در شرق شهر غزه خودروهای نظامی رژیم صهیونیستی با چند دستگاه بولدوزر به سمت مزارع کشاورزان هجوم بردند و در سواحل شمال شهر غزه هم نیروهای اشغالگر به سمت قایق فلسطینی‌ها تیراندازی کردند تا آنها را وادار به ترک دریا کنند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار