آیت الله سید احمد خاتمی:

استکبار ستیزی خط انبیاء الهی و از اصول مهم انقلاب است

امام‌جمعه موقت تهران گفت: خط استکبارستیزی خط تمام انبیای الهی و از اصول مهم انقلاب است و در سال‌های قبل نیز کاملا مشخص‌شده که آمریکا تنها زبانی که می‌فهمد زبان مقاومت و ایستادگی است.
کد خبر: ۳۹۹۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۳ - 02June 2020

استکبار ستیزی خط انبیاء الهی و از اصول مهم انقلاب استبه گزارش دفاع‌پرس از قم، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران امشب در آیین بزرگداشت سی و یکمین سالگرد رحلت امام و گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد در مدرسه فیضیه در قم، با انتقاد از وضعیت نامطلوب عدالت و برابری در عرصه‌های مختلف در کشور اظهار داشت: از مجلس یازدهم توقع داریم ریل قوانین عدالت آمیز را تصویب و آن را تا رسیدن به نقطه مطلوب دنبال کنند.

وی افزود: روح انقلاب اسلامی عدالت است و مقام معظم رهبری همچنان با وجود گذشت ۴۰ سال از انقلاب از میزان تحقق این مساله گله‌مند است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم یادآور شد: خط استکبارستیزی خط تمام انبیای الهی است و از اصول مهم انقلاب است و در سال‌های قبل نیز کاملا مشخص‌شده که آمریکا تنها زبانی که می‌فهمد زبان مقاومت و ایستادگی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: دروغ رسم ترامپ رییس جمهوری آمریکا است در حادثه موشک‌باران پایگاه عین الاسد ده‌ها سرباز آمریکایی به هلاکت رسیدند درحالی‌که آن‌ها همچنان از ارائه آمار نهایی تلفات این پایگاه خودداری می‌کنند.

وی گفت: با وجود تحریم‌های ایران و ونزوئلا از جانب آمریکا و تهدیدات وزیر خارجه این کشور، ۵ نفتکش ایرانی به آب‌های این کشور رسیده و بار خود را تخلیه می‌کنند، این همان منطق مقاومت در برابر منطق مذاکره عده‌ای از مسئولان است.

وی اضافه کرد: از افرادی که دم از مذاکره می‌زنند می‌پرسیم آیا با وجود سازش‌ها و مذاکرات شما در سال‌های اخیر ذره‌ای از شیطنت‌های آمریکا کاسته شده است.

امام‌جمعه موقت تهران اظهار داشت: کسی که دم از مذاکره بزند ضد خط امام و رهبری قرار دارد و برخلاف جریان اصیل انقلاب حرکت می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: علمای اسلامی وارث انبیای الهی در عرصه ویژگی‌ها، تبیین احکام، شجاعت و سایر خصوصیات پیامبران هستند که امام راحل تمام ویژگی‌های آن‌ها را در خود جمع کرده بود.

وی یادآور شد: صدور فتوای قتل سلمان رشدی بعد از توهین به مقدسات اسلامی از ویژگی‌های مهم شجاعت امام بود که تحلیلگران بزرگ جهان را غافلگیر کرد، امام خمینی (ره) قبل از انقلاب اسلامی نیز همواره باصلابت و شجاعت در برابر اقدامات رژیم پهلوی ایستاده بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امام راحل سال ۴۲ در اوج غفلت و خفقان با سردادن فریاد انبیا الهی پایه‌های حکومت پهلوی را لرزاندند و روشنگری‌های وی سرانجام در ماه‌های پایانی سال ۵۷ شمسی به بار نشست.

وی گفت: تمام مردم ایران به‌ویژه جامعه روحانیت مدیون امام راحل است و با شکل‌گیری انقلاب اسلامی روحانیت عرصه وسیعی برای خدمت پیدا کرد.

خاتمی در پایان ابراز داشت: این تجمع افتتاح مجدد و راه‌اندازی فعالیت‌های مدرسه فیضیه بعد از گذشت بالغ بر ۱۱۰ روز است و نفس برپایی این تجمع در شرایط کنونی ضرورت داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار