برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال امام راحل و قیام 15 خرداد در اردبیل

مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و قیام 15 خرداد در اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۳۹۹۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹ - 03June 2020

برگزاری مراسم گرامی داشت 14 و 15 خرداد در اردبیل

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، صبح امروز (چهارشنبه) مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و قیام خونین 15 خرداد 1342 در محل مصلای اردبیل برگزار شد.

در این مراسم که با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، آیت الله «سید حسن عاملی» نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل، به تبیین ابعاد مختلف شخصیتی امام خمینی (ره) پرداخت و گفت: ایشان فردی با تقوا و مدبر بود و در شجاعت ضرب المثل بود و توانست با تقوی و اخلاص و شجاعت خود دنیا را تحت تأثیر انقلاب اسلامی و شخصیت رهبری خود قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل افزود: امام راحل بصیر، نترس و با اراده بود که توانست با خدای خود معامله کند و ندای یک تغییر جهانی در معادلات سیاسی اجتماعی را سر دهد.

عاملی با تأکید بر اینکه هدف آمریکا و استکبار زورگوی جهانی از خلق داعش و فتنه های دیگر در منطقه، فقط از بین بردن انقلاب اسلامی ایران و خنثی سازی اثرات این انقلاب مردمی در منطقه و جهان است، افزود: آمریکا و جیره خوارانش با فلسفه انقلاب ما کار دارند و از آن می‌ترسند و به همین خاطر تضعیف رهبری را نشانه گرفته‌اند که آنهم با هوشیاری رهبری و مردم بصیر ناکام مانده است.

امام جمعه اردبیل در ادامه گفت: فلسفه قیام امام خمینی (ره) در سال 57، قیام عاشوراست و رمز ماندگاری آن هم تکیه به معارف عاشورا می‌باشد.

آیت الله عاملی با تأکید بر اینکه ظلم ستیزی، تأسیس نظام ولایت فقیه، تأسیس مفهوم دین عین سیاست، بنیانگذاری مفهوم جدید مردم سالاری دینیاز دیگر کارهای شجاعانه امام خمینی(ره)  بود، اخلاص و توکل را از بزرگترین خصایص اخلاقی ایشان بر شمرد.

مداحی و سوگواری از دیگر بخش های این مراسم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها