امام جمعه گناوه:

قیام ۱۵ خرداد نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی بود

حجت‌الاسلام «سیدعبدالهادی رکنی حسینی» گفت: قیام ۱۵ خرداد نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی بود.
کد خبر: ۳۹۹۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴ - 04June 2020

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام «سیدعبدالهادی رکنی حسینی» امام جمعه گناوه در آیین گرامیداشت سی و یکمین سالروز ارتحال امام راحل و شهدای ۱۵ خرداد در مصلای جمعه این شهر، اظهار داشت: بعد از عصر معصومان (ع)، علما و مراجع بزرگواری درحد اعلا آمدند اما شخصیت و مکتب امام راحل متمایز با آنان است که باید روی آن پژوهش و تحقیق و برای جامعه تببین و بازگو شود.

وی گفت: معمار کبیر انقلاب از ویژگی‌های منحصربه فردی از جمله در علم، تقوا، شجاعت، تیزبینی، زهد، فقاهت و  عرفان برخوردار بود که  بی‌بدیل و بی‌نظیر است.

رکنی حسینی با بیان اینکه امام راحل در بعد عقلانیت، معنویت و عدالت خارق العاده و بی‌نظیر بود، گفت: مردم سالاری دینی و تکیه به رای مردم نمونه‌ای از بعد عقلانیت امام و مکتب ایشان است.

امام جمعه گناوه افزود: عدم انعطاف پذیری در برابر دشمنان، تزریق اعتماد به نفس و خوداتکایی در بین ملت از دیگر ویژگی بارز و برجسته عقلانیت مکتب امام راحل است.

وی به تبیین بخشی از ابعاد معنویت مکتب امام راحل پرداخت و اظهار داشت: توکل به خدا، اخلاص و تقوا در عمل، توسل به ائمه اطهار (ع)، اخلاق مداری و دوری از ریاکاری و غیبت نمونه‌ای از ابعاد وجودی معنویتی رهبر کبیر انقلاب اسلامی است.

رکنی حسینی گفت: اصرار بر رسیدگی به محرومان، پابرهنگان و کوخ نشینان و پرهیز از اشراف گری نمونه‌ای از بعد عدالتی امام و مکتب ایشان است.

وی بیان کرد: امروز راه و هدف امام و مکتب ایشان همچنان با وجود پربرکت رهبر معظم انقلاب اسلامی زنده و پایدار مانده و تداوم دارد.

امام جمعه گناوه افزود: افتخار می‌کنیم کشور و ملت از وجود رهبری بهره می‌برد که یکی از یاران امام راحل بوده و توانسته ایران را بارها از بحران و فتنه‌ها نجات دهد.

وی گفت: حضرت امام خامنه‌ای نعمت بزرگ و کوثری‌ است که بلافاصله پس از ارتحال امام با درایت و هوشیاری مجلس خبرگان به عنوان رهبر انتخاب شد.

امام جمعه گناوه بیان کرد: در مدت ۳۱ سال که از انتخاب رهبر می‌گذرد توانسته  کشور را بخوبی مدیریت کند.

رکنی حسینی افزود: مدیریت رهبری در پس از دوران دفاع مقدس که خرابی‌های زیادی برجای مانده بود، حوادث سال‌های ۷۶ و ۸۸، تهدید و تحریم‌ها بی نظیر بوده‌است و باید از چنین نعمتی بزرگ شکرگزار باشیم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ افزود: ۱۵ خرداد ۴۲ نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی بود و ۱۵ خرداد مشعل و چراغی بود که با خون هزاران شهید منجر به ثمررساندن انقلاب اسلامی شد و  پس از گذشت ۴۰ سال در جهان همچنان می‌درخشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار