امام جمعه بردسکن مطرح کرد؛

ضرورت توجه به مکتب امام خمینی (ره)

حجت‌الاسلام‌ علی اصغر امینی گفت: آنچه تا به امروز جمهوری اسلامی را در مقابل دشمنان پیروز کرده تمسک به مکتب امام خمینی (ره) است؛ بر همین اساس اگر به دنبال آن هستیم تا از موانع پیش رو با موفقیت عبور کنیم، باید عمل به مکتب امام خمینی (ره) را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.
کد خبر: ۳۹۹۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰ - 04June 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بردسکن، مراسم عطرافشانی مزار شهدای گمنام تدفین شده در دانشگاه آزاد بردسکن با حضور حجت‌الاسلام‌ «علی اصغر امینی» امام جمعه بردسکن و مسئولین محلی برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌ «علی اصغر امینی» امام جمعه بردسکن با بیان اینکه شهدا مظهر مظلومیت و معنویت هستند، اظهار داشت: آنچه تا به امروز ما را در مقابل دشمنان پیروز کرده تمسک به مکتب امام خمینی (ره) است. امروز هم اگر به دنبال آن هستیم تا از موانعی که پیش روی ما است با موفقیت عبور کنیم، باید مکتب امام خمینی (ره) را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.

امینی در ادامه عقلانیت، معنویت و عدالت را سه عنصر تشکیل دهنده مکتب امام خمینی (ره) دانست و ابراز داشت: اولین نمونه بُعد عقلانیت، مردم سالاری دینی و تکیه بر آرا مردم است؛ بر همین اساس توجه به آرا مردم مانع بروز استبداد و ظلم به مردم خواهد شد.

وی کرنش در مقابل استکبار را در مکتب امام خمینی (ره) مردود دانست و تصریح کرد: کسانی که در مقابل دشمنان کرنش می کنند باید بدانند در مکتب معمار کبیر انقلاب، ایستادگی در مقابل دشمنان یک اصل خدشه‌ناپذیر است.

وی تلاش برای پیاده‌سازی مکتب امام خمینی (ره) را مورد تاکید قرار داد و سرلوحه قرار دادن اخلاص را در همه امور به عنوان اولین مولفه مکتب امام خمینی (ره) ضروری دانست.

امینی در ادامه، توکل به خدا و اخلاق مداری را مهمترین ویژگی امام خمینی (ره) برشمرد و بیان داشت: توجه به محرومین و کمک به آنان از ویژگی‌های برجسته امام راحل بود؛ بر همین اساس با شیوع ویروس کرونا و در راستای طرح مواسات و همدلی، طی 2 مرحله بیش از 4 هزار بسته معیشتی در شهرستان بردسکن توزیع شده و مرحله سوم نیز بزودی توزیع خواهد شد.

امام جمعه بردسکن توصیه اکید امام راحل به مسئولین را در اجتناب از اشرافیت مورد اشاره قرار داد و گفت: امام خمینی (ره)، مردم را ولی نعمت می دانستند و مسئولین را به مردمی بودن و توجه به خواسته های آنان توصیه می کردند.

اندیشه‌های امام خمینی (ره) راه‌گشا است

در ادامه این مراسم علی اصغر محمدی رییس دانشگاه آزاد بردسکن در سخنانی ابراز داشت: انقلاب شکوهمند ایران اسلامی همواره با نام حضرت امام خمینی (ره) عجین شده است. بزرگ مردی که تنها به پشتوانه ایمان، اعتقاد، آزادگی و به مدد محبت همیشه ماندگارش در دل‌های ایرانیان، کاخ حکومت ستمشاهی را ویران و فصل نوینی در تاریخ ایران گشود.

وی در پایان گفت: امام خمینی (ره) یک عالم بزرگ دینی، رهبری مردمی و ساده‌زیست و مظهر مبارزه با ظلم و بی عدالتی بودند که امروز با وجود گذشت ۳۱ سال از ارتحال ایشان، یاد او همچنان در دل‌ها زنده و رهنمودهایش راه‌گشا است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار