بیانیه اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان لرستان به ‌مناسبت قیام خونین 15 خرداد

اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان لرستان به ‌مناسبت قیام خونین 15 خرداد بیانیه‌ای صادر کرد
کد خبر: ۳۹۹۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴ - 04June 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان به مناسبت قیام خونین 15 خرداد بیانیه‌ای صادر کرد.

در متن این بیانیه آمده است:

یَخرُجُ ناسٌ مِنَ المَشرِقِ فَیُوَطِّئونَ لِلمَهدِیِّ سُلطانَهُ.

«مردمی از مشرق قیام می کنند و زمینه حکومت مهدی را فراهم می‌آورند».

15 خرداد یک روز نیست، یک تاریخ است، یک تاریخ سراسر شکوهمند که برای همیشه باید جاودانه نگهداشته شود.

پانزده خرداد یک مصیبت و یک جنبش برای ملت عزیز ما بود، در عین حالی که مصیبت بود مبارک نیز بود برای ملت که ختم شد به یک امر بزرگی و آن استقلال کشور و آزادی برای همه آحاد مردم بود.

انقلاب اسلامی به عنوان جنبشی حماسی در حقیقت دستاورد نهضت پانزده خرداد سال 1342 است که  پیروزی  این نهضت در بیست و دوم بهمن سال 1357  به عنوان مهمترین فصل خونین مبارزه رقم خورد.

ملت بزرگ ایران، سالروز پانزده خرداد را که از ایام الله است زنده نگه می‌دارد زیرا این واقعه مهم مبدأ نهضت اسلامی ایران است.

موج خرداد هیچگاه از جوش، و خروش نمی‌افتد و هیچ زمانی شعله‌های سرکش این حرکت انقلابی فرو نخواهد نشست زیرا آرمانهای یک ملت بزرگ و شجاع در این روز و در قالب یک اجتماع حقیقت طلبانه متجلّی شد. این نقطه عطف  تاریخی عامل حفظ وحدت کلمه یکپارچگی و بیداری ملتی بود که علی‌رغم سرکوبهای فراوان، با اراده‌ای مصمّم به مقابله با حکومت ظلم و جور برخاست.

قیام حماسه آفرین 15 خرداد روز مبارکی بود که اگر چه با خون‌های جوانان پاک این سرزمین آغشته شد، اما مبدأ تحول بزرگ در عرصه حیات سیاسی و اجتماعی جامعه بود.

و اگر اثر انقلابی خونهای پاک جوانان و جوانمردان مسلمان و خداجوی ایران نبود به یقین امروز اثری از اصل اسلام و نظام اسلامی نبود. خون شهیدان 15 خرداد سال 1342 بیمه کننده انقلاب و تضمین کننده حیات سبز و شکوهمند این نظام اسلامی و الهی بود.

ضمن گرامی‌داشت این یوم‌الله الاکبر امید است ملت شجاع و ایثارگر ایران با پیروی از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و حفظ یاد و خاطره چهلمین سال دفاع مقدس و گنج پنهان فرهنگی آن دوران برای پیشرفت و آبادانی کشور گام‌های بلندی بردارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار