زندگی نامه شهید «احمد رضایی»؛

نام تنها فرزند خویش را حسین گذاشت

در فرازی از زندگی نامه شهید «احمد رضایی» آمده است: علاقه‌ای که به امام حسین (ع) داشت، نام تنها فرزند خویش را حسین گذاشت، حسین تنها یادگار این شهید است.
کد خبر: ۳۹۹۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰ - 04June 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، «احمد رضایی» در شهرستان ازنا چشم به جهان گشود. دوران کودکی خود را در روستای «فين»، از توابع «ازنا» در خانواده‌ای مذهبی و ساده گذراند و دوران ابتدایی خود را در دبستان «محمودیه» از توابع شهرستان «زرین شهر اصفهان» پشت سرگذاشت. در دوره راهنمایی، علاوه بر تحصیل در حد توان کار می‎کرد و به خانواده نیز کمک اقتصادی می‎کرد. در دوران تحصیل، دوستان همکلاسی از او به عنوان یک دانش آموز با اخلاق و نیکو یاد کرده‎اند. دوره دبیرستان را در «دبیرستان ابن سینا» شهرستان زرین شهر گذراند.

در این دوران، همکلاس‌های او از مهربانی‌های او گفته‌اند که خوش برخورد و مهربان و بسیار جدی و وقت شناس بود. مخصوصا به نماز شب و نماز اول وقت اهمیت می‌دادند. از ویژگی های اخلاقی او نیز باید گفت: «بسیار متواضع و خوش برخورد بود. در مراسم مذهبی شرکت می کرد.

در سال 1360، به منطقه کردستان اعزام شد و در جبهه، مسؤولیت بی سیم چی گردان را به عهده داشت. هفت مرحله به جبهه اعزام شد.

در یکی از عملیات ها به نام «محرم»، از ناحیه مچ دست، مجروح شد که منجر به قطع دست ایشان شد، اما باید گفت که ایشان به عنوان مربی پرورشی، در امور تربیتی آن زمان، نقش بسزایی را در جذب دانش آموزان به احکام اسلام و امام و رهبری داشت، بالاخص با توجه به این نکته که ایشان خیلی علاقه به امام حسین (ع) داشت، در ایام محرم و صفر، فعالیت های زیادی را جهت تبلیغ در مدارس انجام می داد. بسیار با بچه ها مهربان بود و دانش آموزان نیز به نیکی از او یاد می کردند و به ایشان خیلی علاقه داشتند.

با عشق و علاقه خاصی به مدرسه می رفت و درس اخلاق می داد؛ البته با رفتار و گفتار خویش عملا جاذبه ایجاد می کرد.

به علت علاقه ای که به امام حسین (ع) داشت، نام تنها فرزند خویش را حسین گذاشت. حسین تنها یادگار ایشان هست که در رشته کامپیوتر سال آخر دبیرستان را طی می کند. از پیام شهید رضایی سفارش به ادامه دادن راه شهیدان، حفظ انقلاب و دستاوردهای انقلاب و حمایت از رهبری می باشد. ایشان در عملیات «حاج عمران» عاشقانه پرواز کرد و به ملکوتیان پیوست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار