یادداشت/ عذرا شباب

انتخاب حضرت امام خامنه‌ای دشمنان را مأیوس و ملت اسلامی را خشنود کرد

انتخاب حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) به ولایت امر و رهبری نظام اسلامی از سوی خبرگان منتخب امت، دشمنان خارجی و داخلی انقلاب اسلامی را مأیوس و ملت اسلامی را در ایران و جهان خشنود کرد.
کد خبر: ۳۹۹۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۵ - 05June 2020

انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای دشمنان را مأيوس و ملت اسلامی را خشنود کرد

گروه استان‌های دفاع‌پرس - عذرا شباب؛ رهبری جامعه اسلامی، مسئولیت خطیری است که از عهده انسان‌های والائی که از مراتب عالی اخلاص در راه خدا و علم و تقوی و عدالت و تدبر برخوردار باشند، ساخته است؛ زیرا تصدی این امر فاقد جنبه پست و مقام و سایر جنبه‌های دنیایی است بلکه انجام تعهد و ایفای وظیفه‌ای است که رهبر و حاکم اسلامی در مقابل خداوند به عهده دارد.

مکتب اسلام که آئین چگونه زیستن و هدایت و کمال انسان را در همه عصرها و نسل ها ارائه می‌کند و در تمامی جنبه‌های زندگی فردی و اجتماعی انسان و عرصه‌های مختلف عبادی سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، قضائی، نظامی، اقتصادی، حقوقی و غیره برنامه و راه و روش و آئین ویژه دارد که مجموعا یک سیستم و نظام کلی را تشکیل می دهد.

 مکتب اسلام، تکلیف انسان را در تمامی عصرها و در آینده ناپیدای زمانی و نیز در عرصه های مکانی مختلف و از همه مهمتر، هم در این دنیا و هم در جهان دیگر روشن کرده است.

جامعیت و پویائی مکتب اسلام به گونه‌ای است که در هر شرایط زمانی و مکانی، راه و رسم زیستن را به انسان نشان می دهد و قوانینی را ارائه می دهد که نیازهای فطری و ابعاد مختلف وجودی انسان را از حیث جسم و روح و روان در دنیا و آخرت و در مسیر تعالی و تکامل وی تأمین می‌کند.

چنین مکتبی که برنامه زندگانی بشر را ارائه داده و پاسخگوی نیازهای فطری ، جسمی و روحی انسان می باشد، نمی تواند در حاشیه قرار داشته و از آن سیمائی صرف عبادی مشابه بعضی ادیان دیگر ساخته شود، بلکه باید در متن زندگی و اجتماعات بشری حضور داشته و حاکم بر سرنوشت انسان ها باشد.

حاکمیت نظام اسلامی و آئین اسلام بر سرنوشت جوامع بشری، مستلزم وجود حکومت اسلامی و اختصاص حاکمیت به الله و تبلور و تجلی بعد سیاسی مکتب اسلام می باشد.

 وجود حکومت اسلامی در جامعه منجر به حاکمیت قوانین شرع و احکام اسلام و تنظیم امور جامعه بر اساس آئین و راه و رسم اسلامی خواهد گردید.

 مسلمانان موظفند برای ایجاد حکومت اسلامی بپاخیزند و حاکمیت های جور و ستم و ضد اسلام را کنار زده و نظام اسلامی را حاکم نمایند و بر فقها و علمای اسلامی نیز واجب است نسبت به ایجاد حکومت اسلامی و تنفیذ حکم خدا درجامعه قیام کنند و اساسا حکومت را در دست گیرند چرا که حکومت اسلامی به حاکم متناسب به خود نیاز دارد.

پس از قرن ها و آن هم در اوج بحران دینی و مذهبی قرن اخیر بزرگ مردی از سلاله پاک  پیامبران یعنی حضرت امام خمینی (ره)  با فریاد رسای خویش اندیشه حکومت اسلامی را از متون اسلامی به ذهنیت جامعه القاء نمود و نظریه انقلاب اسلامی را به مسلمانان و محرومان جهان عرضه داشت.

به حوزه های علمیه و فقها و علمای اسلامی و مسلمین جهان مسئولیت و رسالت تاریخی آنها را یادآور شد که به پا خیزید و اندیشه حکومت اسلامی را تعلیم داده و تبلیغ کنید وعاشورائی بوجود آورید و در افکار عمومی مسلمانان موج اندیشه حکومت اسلامی را ایجاد نمائيد وحکومت اسلامی را تشکیل دهید.

امام در اوج خفقان حاکمیت جور و ستم و بر اساس مسئولیت خطیر خویش الگوی نظام اسلامی را بر مسلمانان جهان عرضه نمود و برای ایجاد آن، به مبارزه ای سخت و همه جانبه دست زد.

ایشان که به ادای رسالت الهی و تاریخی خود می اندیشید در این رهگذر يا اطمینان خاطر به پیش رفت و خداوند نیز نصرتش داد و توانست در دوران حیات پر بارش حکومت اسلامی را از مرحله اندیشه تا اجرا عینیت بخشد و خود ولایت امر و رهبری امت اسلامی و حکومت را بدست گیرد و کشتی نجات حکومت اسلامی را از طوفان های سهمگین حوادث با درایت خاص خود عبور دهد.

ایشان یادگار تاریخی حکومت اسلامی را به عنوان الگویی برای عصرها و نسل های آینده بجا گذارد که در واقع  همان الگوی حکومتی است که حضرت رسول (ص) برای ایجادش برانگیخته شده و تلاش ها نمودند و تشکیلش دادند و حضرت علی (ع) آن را تجلی بخشید.

دشمنان اسلام با رفتنش انتظار رفتن حکومت اسلامی را می کشیدند ولی چه ساده لوح بودند، آنها از عمق شالوده ای که او پی ریزی نموده بود غافل بودند.

آنها نمی فهمند که امت اسلامی و فقها و علمای اسلام و حوز های علمیه به رسالت خویش مبنی بر ایجاد حکومت اسلامی واقف شده و عظمت و ارزش امانت بزرگ او یعنی حکومت اسلامی را درک کرده و به آن وفادارند؛ زیرا آنها تربیت شدگان مکتب اويند و ادامه دهندگان خط اسلام ناب محمدی (ص) که او ترسیم نمود.

مشاهده کردیم که پس از ارتحال جانسوزش، تداوم راه حکومت اسلامی حتی برای لحظه ای دچار وقفه نگردید و در حالتی که برای رهبری نظام برنامه و طرح پیش اندیشیده شده ای وجود نداشت، رهبر نظام اسلامی از سوی خبرگان امت انتخاب گردید.

رهبر و حاکم اسلامی به مثابه قلب نظام اسلامی عمل می کند و ایجاد وقفه در این مهم خطرات جبران ناپذیری را بهمراه دارد و دیدیم که در میان انظار حیرت زده جهانیان و حتی امت اسلامی جهان و ایران و در زمانی بسیار کوتاه پس از ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی رهبر و قلب نظام اسلامی تعیین گردید.

انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) به ولایت امر و رهبری نظام اسلامی از سوی خبرگان منتخب امت، دشمنان خارجی و داخلی انقلاب اسلامی را مأيوس وملت اسلامی را در ایران و جهان خشنود کرد.

 انتخاب خبرگان حقیقتا انتخاب شایسته ای بود؛ زیرا که حضرت آيت الله خامنه ای علاوه بر داشتن شرایط و صفات رهبری، چهره برجسته ای بود که در بین امت اسلامی برای رهبری جامعه مقبولیت داشت.

ایشان اسلام شناسی برجسته و صاحب کمالات معنوی است و در فرازهای حساس، از اندیشه اصيل اسلامی با شهامت و جرأت دفاع نموده است و این أمر را بر خود فریضه می داند و تربیت شده مکتب امام راحل که پرچمدار تشکیل حکومت اسلامی بود می باشد و طبعا راه و خط امام فقید را شناخته و به آن ایمان داشته و در تداوم و پاسداری از آن خواهد کوشید.

رهبر انقلاب اسلامی در مقابل عظمت امام فقيدمان احساس خضوع نموده و خود را سرباز راستین اسلام و راه امام و بر پا دارنده پرچمی که امامش در جهان برافراشت می داند و انقلابی اصیل و یار دیرین انقلاب مقدس اسلامی و مدافع سرسخت ارزش های انقلاب اسلامی و نیروهای حزب الله و مخلص و ایثارگر انقلاب می باشد و درایت و هوشیاری ایشان تمام دشمنان را ناامید نموده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها