تصویرگر شهدای دزفول آخرین اثرش را نیمه تمام گذاشت و به سوژه‎هایش پیوست

استاد سید «حبیب آذرنگ» هنرمند نقاش دزفولی بر اثر عارضه قلبی دعوت حق را لبیک گفت و به سوژه‌های خود که همانا تصاویر شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس بودند، پیوست.
کد خبر: ۴۰۰۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۷ - 06June 2020

تصویرگر شهدای دزفول آخرین اثرش را نیمه تمام گذاشت و به سوژه هایش پیوست

به گزارش دفاع‌پرس از اهواز، استاد سید «حبیب آذرنگ» هنرمند نقاش دزفولی امروز (شنبه) بر اثر عارضه قلبی دعوت حق را لبیک گفت و به سوژه‌های خود که همانا تصاویر شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس بودند، پیوست.

«نادر سعادتی‌فرد» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دزفول با اعلام این خبر اظهار داشت: امید است نام، تلاش و مجاهدت‌های کم نظیر این هنرمند متعهد دزفولی برای همیشه در تاریخ ایران زمین زنده بماند.

وی افزود: این هنرمند به آموزه‌های قرآنی، فاطمی و عاشورایی تمسک جست و چهره شهدا را که پرچمدار بصیرت، شجاعت و نماد ماندگار مقاومت، ایستادگی و شهادت‌طلبی ملت ایران در مصاف با دشمنان اسلام و متجاوزان به میهن اسلامی بودند را به تصویر کشاند.

سعادتی فرد گفت: استاد «حبیب آذرنگ» در طول سال‌های پس از جنگ تحمیلی بیش از سه هزار تصویر از شهدا را ترسیم کرد و امروز نیز در حین خدمت به شهدا، قلم مو در دست به شهدایی پیوست که نزدیک به ۴۰ سال تصویر آنان را بر در و دیوار شهر نقش می‌زد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دزفول افزود: در جای جای شهر دزفول نقاشی‌های استاد آذرنگ به عنوان یادگارانی از این هنرمند قابل مشاهده است.

سرهنگ پاسدار «بهزاد جولایی» مدیر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول نیز با ارسال پیامی درگذشت این هنرمند متعهد و انقلابی را به جامعه هنری دزفول تسلیت گفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار