سردار کارگر در جلسه ستاد گرامی‌داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس سپاه مطرح کرد؛

«سپاه» الگویی بی‌بدیل برای جبهه مقاومت/ نقش و جایگاه سپاه در دفاع مقدس باید به مردم نشان داده شود

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس «سپاه» را الگویی بی‌بدیل برای جبهه مقاومت دانست و گفت: نقش و جایگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دفاع مقدس باید به مردم نشان داده شود.
کد خبر: ۴۰۰۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲ - 06June 2020

«سپاه» الگویی بی‌بدیل برای جبهه مقاومت / نقش  و جایگاه سپاه در دفاع مقدس باید به مردم نشان داده شودبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، جلسه ستاد گرامی‌داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور سردار سرتیپ بسیجی «محمدرضا نقدی» معاون هماهنگ کننده سپاه، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، معاونین هماهنگ کننده نیروهای زمینی، قدس، دریایی، هوا فضا و سازمان بسیج و همچنین دبیر ستاد مرکزی و دبیر ستاد گرامی‌داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس سپاه در ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد.

سردار کارگر در این نشست از اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای ایجاد ستاد گرامی‌داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در سپاه قدردانی کرد و با اشاره به فرمایش امام راحل که فرمودند «اگر سپاه نبود، کشور نبود»، اظهار داشت: این سخن امام راحل، جمله بسیار مهمی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در سخنی در همین راستا می‌فرمایند، «نظر من درباره سپاه عوض نمی‌شود.»

وی با بیان اینکه سپاه اوائل انقلاب تشکیلات کوچکی بود، گفت: امروز که به سپاه نگاه می‌کنیم به عمق تدبیر حضرت امام خمینی (ره) پی‌ می‌بریم و اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند «وجود نظام، وابسته به وجود سپاه است» مؤید همین موضوع است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه را الگویی برای جبهه مقاومت دانست و تصریح کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی به‌عنوان پاسداری از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز الگویی برای جریان مقاومت است؛ البته شخصیت‌های زیادی چون شهیدان «محمد بروجردی»، «حسن باقری»، «محمدابراهیم همت»، برادران «باکری»، «حسین خرازی»، «مهدی زین‌الدین» و «احمد کاظمی» وجود دارند که هر کدام از این شهدای والامقام می‌توانند یک مکتب ایجاد ‌کنند.

سردار کارگر نقش سپاه در انقلاب اسلامی را نقشی بی‌بدیلی دانست و تاکید کرد: امروز نقش سپاه در دفاع مقدس باید به مردم نشان داده شود. اکنون و در آستانه گرامی‌داشت چهل سالگی دفاع مقدس فرصتی برای این اقدام ایجاد شده است تا بتوانیم سپاه را در آیینه دفاع مقدس آنگونه که باید نشان دهیم؛ چراکه مظلومیت‌های سپاه در این عرصه زیاد است. البته سپاه در عین مظلومیت، پیشرفت‌های بسیار زیادی داشته که باید نشان داده شود.

وی با اشاره به نقش اطلاعات سپاه در درگیری با ضدانقلاب، گروه‌های کمونیستی، حزب توده و منافقین تصریح کرد: هر کدام از گروه‌های ضدانقلاب به تنهایی می‌توانستند خطری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند که این سپاه پاسداران بود که با قدرت و درایت در مقابل تمامیت آن‌ها تا ریشه‌کن شدنشان ایستاد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه به ذکر خاطره‌ای از حضور خود در سپاه پرداخت و گفت: ما از نخستین مربیان بسیج بودیم که در پادگان امام حسین (ع) آموزش دیدیم و توسط شهید کلاهدوز حکم گرفتیم. بنده شخصاً آموزش را در منطقه هفت تهران آغاز کردم؛ در آن ایام بچه‌های سپاه همگی کار آموزش را در مدارس و دانشگاه‌ها ابتکاری پیش می‌بردند.

سردار کارگر با تاکید بر اینکه تشریح اقدامات سپاه در دفاع مقدس به ‌معنی تمجید از شخص خاصی نیست، بلکه انتقال این اقدامات به نسل آینده است، افزود: مبارزه با ضدانقلاب در غرب کشور، تشکیل قرارگاه رمضان و لشکر بدر از اقدامات ابتکاری سپاه است که کمتر به آن‌ها پرداخته شده است.

وی سپاه را نیرویی مبتکر دانست و تاکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هر عرصه که ورود پیدا کرده است با خود پیشرفت و موفقیت همراه کرده است؛ لذا ما وظیفه داریم اقدامات سپاه و نیز بسیج را به‌خوبی و آنگونه که باید تبیین کنیم. البته معتقدم ارتش جمهوری اسلامی نیز در دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری داشته است؛ به‌گونه‌ای که ما بیشتر آموزش‌هایمان را تحت نظر برادران ارتش آموخته‌ایم و منظورمان از تبیین نقش سپاه، تعرض به جایگاه ارتش در این عرصه نیست.

سردار کارگر با اشاره‌ به عظمت مراسم تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: اینکه کسی مدعی باشد عظمت مراسم تشییع شهید حاج قاسم سلیمانی را ساماندهی کرده، غلط است. تشییع حاج قاسم سلیمانی از همان کارهایی بود که همگی غافل‎گیر شدیم و جا ماندیدم. داغ حاج قاسم هنوز بردل ما مانده است؛ ما باید به ایشان به‌عنوان یک الگو نگاه کنیم. معتقدیم امسال در برنامه‌هایمان در ستاد گرامی‌داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس باید نام و یاد حاج قاسم برجسته باشد. باید ایشان را عزیز بداریم، چراکه این شهید والامقام یک سرمایه و نماد است.

وی تاکید کرد: مسئله شهید حاج قاسم سلیمانی، مسئله مهمی است که باید اهتمام بیشتری نسبت به آن داشته باشیم. تصویب روز جهانی مقاومت در گرامی‌داشت یاد شهید حاج قاسم سلیمانی یک اتفاق خیلی مهم بود و خواستیم با این برنامه پرچم این شهید بزرگوار در اهتزاز باشد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برنامه‌های گرامی‌داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس پیشرو عمل کرده و برخی از برنامه‌های مصوب شده را پیشنهاد داده‌اند و ما نیز از این اقدامات تشکر می‌کنیم.

سردار کارگر «ما قوی هستیم» را شعار محوری فعالیت‌های ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس معرفی کرد و گفت: این شعار در تمام برنامه‌های ستاد مرکزی و ستادهای استانی چهلمین سالگرد دفاع مقدس مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار