مسئول نشر آثار مشارکت روحانیت دفاع مقدس بوشهر:

مهمترین سبک زندگی رزمندگان دفاع مقدس اهتمام به نماز اول وقت بود

«سیدمجتبی هاشمی» گفت: آنچه که در باب سبک زندگی رزمندگان و شهدا با مطالعه با سیره زندگی آن‌ها قابل مشاهده است پرداختن و اهتمام رزمندگان به نماز اول وقت است.
کد خبر: ۴۰۰۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۵ - 06June 2020

یکی از مهمترین سبک زندگی رزمندگان دفاع مقدس اهتمام به نماز اول وقت بود

«سیدمجتبی هاشمی» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بوشهر، ضمن گرامی‎داشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: یکی از مهمترین مسائلی که در شرع مقدس بسیار بر آن تاکید شده است نماز اول وقت است.

وی با بیان اینکه به تعبیر بزرگان نماز اول وقت شاه کلیدی است که با آن قفل‌ها و درهای بسته را می توان باز کرد، گفت: آنچه که در باب سبک زندگی رزمندگان و شهدا با مطالعه با سیره زندگی آنها قابل مشاهده است این است که یکی از اولویت‌های رزمندگان پرداختن و اهتمام به نماز اول وقت است.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان بوشهر افزود: رزمندگان هشت سال دفاع مقدس سعی می‌کردند در هر شرایطی نماز را در اول وقت اقامه کنند.

 هاشمی با اشاره به اینکه بنابراین امروز برای همه ما درس آموز است که در هر فن و حرفه و شغلی که باشیم باید سعی کنیم نماز را در اول وقت اقامه کنیم، تاکید کرد: در هر شرایطی که باشیم شرایطمان سخت تر از سنگر جهاد و مبارزه نیست و خطرات آن جا را نخواهد داشت.

 وی خاطرنشان کرد: با تمسک به نماز بنا به کریمه شریفه که فرموده است «استعینوا بالصبر والصلاه» از نماز کمک بخواهیم تا مورد لطف درگاه ربوبی واقع شویم.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان بوشهر سبک زندگی شهدا و رزمندگان را برشمرد و تصریح کرد: به تعبیر دیگر سجایای اخلاقی شهدا و رزمندگان نماز اول وقت بوده است که با توجه به شرایط خاص رزمندگان در میدان جهاد و برپایی نماز در آن شرایط دیگر جای هیچ توجیهی برای احدی باقی نمی ماند.

هاشمی در پایان اظهار داشت: به امید روزی که با شنیدن ندای «حی علی خیرالعمل» همه کارها تعطیل و اولویتمان پرداختن به بهترین عمل یعنی نماز باشد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار