در خیابان‌های تل آویو؛

هزاران اسرائیلی علیه طرح «الحاق کرانه باختری» تظاهرات کردند

خیابان‌های تل‌آویو روز گذشته شاهد تظاهرات هزاران اسرائیلی علیه طرح الحاق کرانه باختری بود.
کد خبر: ۴۰۰۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۲ - 07June 2020

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از دیلی صباح، روز گذشته (شنبه) هزاران اسرائیلی با ماسک‌هایی بر صورت و حفظ فاصله از یکدیگر برای پیشگیری از ابتلاء به ویروس کرونا، در اعتراض به طرح پیشنهادی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری به خیابان‌ها ریختند.

این معترضان بنر‌هایی در دست داشتند که بر روی آن این عبارت نقش بسته بود: «نه به الحاق، نه به اِشغال، آری به صلح و دموکراسی».

یک عکاس خبرگزاری رویترز و رسانه‌های اسرائیلی برآورد کردند که تعداد تظاهرکنندگان در میدان رابین تل‌آویو بالغ بر چند هزار نفر بود.

به رغم این اعتراض‌ها، نتانیاهو روز یکم ژوئیه را به عنوان تاریخ آغاز طرح خود برای الحاق شهرک‌های یهودی نشین و دره رود اردن در کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی تعیین کرده است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نیز در ماه ژانویه از یک طرح صلح رونمایی کرد که شامل حفظ شهرک‌های یهودی نشین برای رژیم صهیونیستی و پایه گذاری یک دولت فلسطینی تحت شرایط سختگیرانه می‌شد.

در مقابل، مردم فلسطین این طرح پیشنهادی ترامپ را رد کرده و خشم خود را نسبت به طرح الحاقی اسرائیل ابراز کردند.

گفتنی است که مردم فلسطین خواهان تشکیل یک دولت مستقل در کرانه باختری، بیت المقدس شرقی و نوار غزه هستند؛ مناطقی که رژیم صهیونیستی در جریان جنگ ۱۹۶۷ خاورمیانه اشغال کرد.

انتهای پیام/ 117

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار