توسط سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع صورت گرفت

تحویل نخستین بالگرد کلاس 412 به هلال احمر

نخستین بالگرد از کلاس ۴۱۲ ساخت شرکت "پنها" وابسته به سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع به هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تحویل شد.
کد خبر: ۴۰۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶ - 02February 2015

تحویل نخستین بالگرد کلاس 412 به هلال احمر

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، در دومین روز از ایام الله دهه مبارک فجر، با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و منوچهر منطقی مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نخستین بالگرد از کلاس ۴۱۲ ساخت شرکت پنها وابسته به سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع به هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تحویل شد.

منوچهر منطقی در حاشیه مراسم تحویل این بالگرد طی سخنانی در جمع خبرنگاران با تبریک خجسته ایامالله دهه مبارک فجر گفت: تولید بالگرد ۴۱۲ که با بالگردهای روز دنیا برابری میکند، گامی جهشی است که توسط متخصصان فجرآفرین سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در شرکت پنها با استواری و صلابت برداشته شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع گفت: تولید این نوع بالگرد بهویژه در شرایط تحریم لبیک به فرمان مقام معظم فرماندهی کل قوا است که با تاکید بر اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی زمینهٔ چنین جهشی را فراهم فرمودند.

منطقی افزود: در این بالگرد که با نظارت سازمان هواپیمایی کشوری تولید شده، کلیه استاندارهای هوانوردی بین المللی و سازمان هواپیمایی کشوری رعایت شده و انشاالله با پیوستن به ناوگان بالگردی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در خدمت ماموریتهای امداد و نجات این سازمان قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با بیان اینکه بالگردهای ۴۱۲ دارای ۲ موتور ۴ ملخه و از سیستم خلبان خودکار برخوردار است، گفت: این بالگرد قابلیت حمل و جابجایی۱۴ نفره خدمه و سرنشین را دارد و قادر است ماموریتهای متنوعی را انجام دهد.

منطقی با بیان اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی در حوزه طراحی و ساخت انواع بالگرد به خودکفایی رسیدهایم تصریح کرد: این موفقیتهای بزرگ و دستاوردهای درخشان محصول انقلابی است که خودباوری و تکیه بر استعداد و توان داخلی را در این کشور نهادینه کرد.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع، با تقدیر از نقش ارزنده شرکت صنایع هلی کوپترسازی ایران (پنها) تصریح کرد: این دستاورد و محصول، کار، مدیریت جهادی و همت بلند دانشمندان و متخصصان گمنامی است که با الهام و تمسک به ارزشهای انقلاب اسلامی و تجارب هشت سال دفاع مقدس هر روز برگ زرینی از افتخار و سرافرازی را برای ایران اسلامی رقم میزنند.

منطقی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از حمایتهای معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، رئیس سازمان صنایع هواپیمایی کشوری و رئیس سازمان هلال احمر خاطر نشان کرد: اجرای این پروژه پیچیده که منجر به تولید این محصول راهبردی شد، جلوهای از وحدت و همدلی را نیز به نمایش گذاشت که میتواند به عنوان یک برنامه موفق در سایر برنامهها از آن الگو گرفت.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در پایان با گرامی داشت یاد وخاطره شهدای بهمن ۵۷ و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تصریح کرد: تلاش برای رسیدن به قلههای پیشرفت وتعالی، آرمان بلندی است که فرزندان رشید ملت ایران در وزارت دفاع درادامه راه شهیدان با هم توان در پی تحقق آن هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار