سردار دهقان پس از پرتاب ماهواره ملی فجر:

زمینه ورود جمهوری اسلامی به «بازار جهانی خدمات فضایی» فراهم شده است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، فراهم شدن زمینه ورود به بازار جهانی خدمات فضایی را ازجمله دستاوردهای پرتاب ماهواره ملی فجر توسط ماهواره‌بر سفیر فجر ذکر کرد.
کد خبر: ۴۰۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴ - 02February 2015

زمینه ورود جمهوری اسلامی به «بازار جهانی خدمات فضایی» فراهم شده است

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه پرتاب ماهواره ملی «فجر» به فضا، با تبریک این موفقیت ارزشمند به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، ریاست محترم جمهور و ملت شریف ایران اظهار داشت: طراحی و ساخت ماهواره ملی فجر حاصل تلاش مومنانه، خالصانه و جهادی دانشمندان و محققان فضایی شرکت صنایع الکترونیک ایران و شرکتهای دانشبنیان داخلی و مراکز تحقیقاتی، علمی و دانشگاهی کشور، و نشان دیگری بر تداوم رشد بالنده علمی کشور در عرصهٔ فناوریهای پیشرفته است.

وی درباره ماهوارهبر سفیر فجر نیز گفت: ماهوارهبر سفیر فجر که کلیه مراحل طراحی و ساخت آن به صورت بومی در سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع انجام شده است، تثبیت توانمندی ماهوارهبرهای جمهوری اسلامی ایران برای استقرار ماهواره در مدار زمین و دستیابی به یک پروژه ملی قابل طرح در سطح جهانی از دستاوردهای طراحی و ساخت آن است.

وزیر دفاع، ایجاد زیرساختهای مناسب و کسب توانمندی جهت طراحی و ساخت نسل جدید ماهوارهبرها، فراهم شدن زمینه ورود به بازار جهانی خدمات فضایی به واسطه پرتاب ماهواره، استفاده از توانمندیهای بومی در توسعه علوم و فناوریهای فضایی و طراحی ماموریتهای پیچیده فضایی را از دیگر دستاوردهای طراحی، ساخت و پرتاب ماهواره ملی فجر ذکر کرد.

سردار دهقان در ادامه تصریح کرد: مرکز هدایت و کنترل عملیات فضایی کشور عهدهدار پشتیبانی و نظارت بر عملیات بهرهبرداری ماهواره فجر به کمک شبکه ایستگاههای زمینی بومی بوده، و تمامی مراحل طراحی، ساخت، تست و نصب آنها توسط متخصصان فضایی شرکت صنایع الکترونیک ایران انجام شده است.

وی با قدردانی از زحمات، تلاشها و همت بلند متخصصان فضایی کشورمان در بخشهای مختلف بهویژه شرکت صنایع الکترونیک ایران و سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع، این موفقیت و پیروزی بزرگ را در تداوم پیروزیهای بزرگ ملت ایران در دهه فجر دانست و افزود: موفقیت کشورمان در عرصه فناوری فضایی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی به شمار میرود.

وزیر دفاع در پایان گفت: به فضل الهی دستاوردهای بزرگ دیگری در عرصه فناوری فضایی با همت و تلاش فرزندان رشید ملت ایران در وزارت دفاع در دست اقدام است که انشاءالله در آینده به اطلاع ملت شریف ایران خواهد رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها