وصیت‌نامه شهید «شفیع جیرده‌علیزاده»؛

رساندن پیام شهید تکلیف است و پایانی ندارد

در فرازی از وصیت‌نامه شهید «شفیع جیرده‌علیزاده» آمده است: «شهدا خون خود را می‌دهند، شما وظیفه دارید پیام‌شان را بدهید. هیچ لازم نیست که برای کسی که (فی سبیل الله) خون خود را می‌دهد گریه کنی... وظیفه شما در درجه اول به عنوان یک تکلیف رساندن پیامش می‌باشد، باید بکوشی که پیام شهید را برسانی. رساندن پیام شهید در یک مقطع زمانی و مکانی نیست و پایانی ندارد. باید در هر زمان و مکان پیامش را برسانی.»
کد خبر: ۴۰۰۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸ - 12June 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس به معرفی سردار شهید «شفیع جیرده علیزاده» از شهدای شهرستان رامسر پرداختیم که از نظرتان می‌گذرد.

زندگی‌نامه

«شفیع جیرده علیزاده» در تاریخ 1333/11/02 در خانواده‌ای مذهبی و کاسب در شهرستان رامسر دیده به جهان گشود. او در سن شش سالگی از نعمت مادر محروم شد.

رساندن پیام شهید تکلیف است و پایانی ندارد

پدرش از همان اوان  کودکی او را با مسجد و نماز آشنا کرد. دوره ابتدایی را تا اخذ مدرک دیپلم در شهر محل تولد خود تحصیل کرد و در حین تحصیل اداره مغازه نیز به عهده او بود. پس از اخذ دیپلم به عنوان سپاه دانش به یکی از روستاهای تنکابن رفت.

با خیزش انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) در پخش اعلامیه و روشنگری مردم روستا اهتمام ورزید.

شور و شعور انقلابی باعث شد تا در خط مقدم انقلاب حضور یابد. بلافاصله پس از پیروزی انقلاب به رامسر برگشت و به همراه افراد شناخته شده کمیته انقلاب اسلامی را تشکیل داد.

پس از شکل‌گیری سپاه وارد این ارگان انقلابی شد. با توجه به شجاعت و تدین و روحیه انقلابی به پادگان ولیعصر (عج) تهران اعزام شد و در کنار افرادی همچون «محسن رضایی» به آموزش فنون چریکی پرداخت و به عنوان فرمانده عملیات به عضویت شورای سپاه پاسداران انقلاب برگزیده شد و اقدام به سازماندهی و آموزش نیروها کرد.

رساندن پیام شهید تکلیف است و پایانی ندارد

در خنثی‌سازی غائله گنبد فرمانده عملیات بود. با آغاز تجاوز رژیم بعث به خاك مقدس اسلامی مان ایشان به منظور شناسایی، به جبهه‌های آبادان رفت و پس از مراجعت تعدادی از برادران سپاه و بسیج را برای اعزام به جنوب كشور سازماندهی و خود به عنوان فرمانده همراهی‌شان كرد.

بیشتر نیروها اصرار داشتند در آبادان مستقر شوند اما مسئولین اعزام نیرو در خوزستان ترجیح دادند تا نیروهای تازه نفس در كرخه نور استقرار پیداكنند. این مناقشه تنها با تأثیر كلام آن شهید پایان یافت. شفیع با اطمینان قلبی در جمع نیروهایش تأكید كرد كه شهادت فقط در آبادان نیست در شوش نیز می‌توان به خدا رسید.

خون سرخ او مهر تأیید این دعا بود و سرانجام در تاریخ 1359/10/06 ایشان به همراه دو تن از یارانش بر اثر اصابت تركش و ریزش دیواره سنگر به دیدار محبوب نائل آمد.

رساندن پیام شهید تکلیف است و پایانی ندارد

وصیت‌نامه:

«بسم الله الرحمن الرحیم

اگر می‌توانی بمیران (جهاد)

اگر نمی‌توانی بمیر (شهادت)

اکنون که مرگ حتمی است بگذار مرگی را انتخاب کنیم که آبستن زندگی باشد اگر شهید شویم پیروزیم.

دشمنان اسلام نمی‌توانند اینگونه فکری داشته باشند آنها به فکر شکمند و نمی‌توانند پیروز باشند. (امام خمینی)

آنان که رفتند کاری حسینی کردند آنان که ماندند باید کاری زینبی کنند و گرنه یزیدی‌اند. وصیت‌نامه شهدا همان 72 شهید کربلاست و پیام‌شان همان پیام روز عاشورا.

رساندن پیام شهید تکلیف است و پایانی ندارد

آری برادر و خواهر مسلمان، آنانی‌که به میدان نبرد می‌آیند، آنانی‌که جهاد را بر می‌گزینند، آنانی‌که آیه قرآن «وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ» را شعار خود قرار می‌دهند، آنانی‌که معنویات را می‌نگرند شاگردان مکتب سیدالشهدا (ع) می‌باشند.

ای خواهر و برادر! لازم نیست شما وصیت‌نامه تک تک شهدا را بخوانید. استادمان سالار شهیدان کربلاست. اگر می‌خواهید بدانید شهدا چه می‌گویند، باید بدانید امام حسین (ع) در صحرای کربلا در آخرین لحظات خود چه می‌گفت و چه می‌خواست کسی که بنا به تکلیف خود را شمع می‌سازد، تا از روشنائی خود دیگران بهره‌مند شوند، و شما که از روشنایی بهره‌مند می‌شوی باید وظایفت را انجام دهی و گرنه مسئول سوختن همه می‌باشی. غرامت سوختن شمع دامن تو برادر و خواهری که احساس مسئولیت نمی‌کنی می‌گیرد.

شهدا خون خود را می‌دهند، شما وظیفه دارید پیام‌شان را بدهید. هیچ لازم نیست که برای کسی که (فی سبیل الله) خون خود را می‌دهد گریه کنی تا مجلس ترحیم باشکوهی برپا کنی، یا خوب او را غسل و کفن کنی، یا در بهترین جا دفنش کنی، و یا از عکسش پوستر بسازی و غیره.... بلکه وظیفه شما در درجه اول به عنوان یک تکلیف رساندن پیامش می‌باشد، باید بکوشی که پیام شهید را برسانی. رساندن پیام شهید در یک مقطع زمانی و مکانی نیست و پایانی ندارد. باید در هر زمان و مکان پیامش را برسانی. آنانی‌که مادیات را فاصله بین آشپزخانه و توالت را نمی‌دانند، و معنویات را از خون بسته تا (اعلی علیین) می‌دانند. در این راه فقط و فقط خدا را می‌بینند و راضی می‌شوند جان‌شان را فقط در راه او بدهند لازم است شما پیام‌شان را هم در راه الله بدهید و گرنه با یزیدیان محشور می‌شوید.

رساندن پیام شهید تکلیف است و پایانی ندارد

برادر و خواهر مسلمان تا می‌توانید قرآن را بخوانید، معجزاتی در قرآن نهفته است که بشر را نجات می‌دهد. در سوره والعصر خدا سوگند یاد می‌کند که بشر زیانکار است، مگر کسانی که ایمان بیاورند و عمل صالح انجام دهند و الی آخر...

برادر و خواهر مسلمان خدایی که به تو جان داده هستی تو از اوست، چطور خودت را راضی نکردی که در راه او جانت را فدا کنی، اگر فکر تجارت هم داشتی باز هم راضی نمی‌شدی چون جان را خدا بهت داد و از تو می‌خواهد که در راه او فدا کنی و انجام دادن این کارت پاداش عظیمی دارد.

پس اگر به فکر تجارتی و به فکر پاداش عظیمی هستی می‌بایست جانت را فدا کنی. من نمی‌دانم چطور بعضی از کوردلان این را نمی‌خواهند بفهمند. خداوند ان‌شاءالله افرادی را که به الله می‌اندیشند سعادت خدمت در راه الله و در خاتمه سعادت شهادت عطا نماید.

خداوند ان‌شاءالله قیام ملت اسلام را به رهبری امام خمینی متصل و به قیام حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بنماید. خداوند ان‌شاءالله افرادی که در راه خدا (بیمار- معلول- مجروح) شدند شفاء عاجل عنایت بفرماید. خداوند ان‌شاءالله دشمنان اسلام را مثل همیشه خوار و ذلیل بگرداند، خداوند ان‌شاءالله به همه ما علم، ایمان و عمل صالح بخشش نماید.

به امید پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر جهان به رهبری امام خمینی (ره)

درود بر تمامی شهدای تاریخ اسلام شهدایی که خاکشان تبرک است بر لبان نوزادان تا آنان نیز افتخار شهادت نصیب‌شان گردد.

1359/08/19

خونین شهر - رودخانه بهمنشیر

ارداتمند به یاری خدا شفیع»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار