معرفی کتاب؛

روند آزادسازی مهران در کتاب 42 روزشمار جنگ ایران و عراق

کتاب چهل و دوم روزشمار جنگ ایران و عراق با موضوع آزادسازی مهران منتشر شد.
کد خبر: ۴۰۲۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۵ - 25June 2020

روند آزادسازی مهران در کتاب 42 روزشمار جنگ ایران و عراقبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در ادامه فعالیت‌های خود چهل و دومین مجلد از مجموعه روزشمار جنگ ایران و عراق را با عنوان «آزادسازی مهران، شکست استراتژی دفاع متحرک عراق» منتشر و روانه بازار کتاب کرده است.

این کتاب وقایع 34 روز از دوران جنگ ایران و عراق را در می‌گیرد و در مجموع شامل 605 گزارش درباره جنگ و موضوعات مربوط به دوره زمانی خرداد و تیر 1365 است. هر روز از روزشمار به منزله یک فصل و در قالب چندین گزارش شامل اخبار و تفسیر و تحلیل وقایع همان روز است.

در مقدمه این اثر آمده است:

«کتاب حاضر با عنوان آزادسازی مهران؛ شکست استراتژی دفاع متحرک عراق جلد دوم چهل و دومین کتاب از مجموعه بزرگ روزشمار جنگ و ایران و عراق است. در این کتاب تلاش شده مهم‌ترین حوادث نظامی و حوادث نظامی، سیاسی، اقتصادی و تا حدی اجتماعی دوران جنگ در مقطع زمانی 15 خردادماه تا 17 تیرماه 1365، به‌طور مستند روایت و بازخوانی شود.

برجستگی این کتاب مستند تاریخی در بخش نظامی، بدین ترتیب است که تمام اطلاعات آن حاصل بی‌وقفه و شبانه‌روزی راویان مرکز اسناد و تحقیقات جنگ در دفاع مقدس می‌باشد.

همچنین در این روزشمار از سایر اطلاعات مربوط به گزارش‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی که ترکیبی از اسناد طبقه بندی شده و نشریات محرمانه و غیرمحرمانه می‌باشد، بهره‌برداری شده است.

این مجلد در ادامه گزارش‌های جلد یک روزشمار 42 به رشته تحریر درآمده است و حاوی روایت برجسته‌ترین رویدادها در سه سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی و سه محور کلان نظامی، سیاسی و اقتصادی مرتبط با دو کشور ایران و عراق و نیز بازتاب آن در محافل سیاسی و رسانه‌ای و همچنین واکنش‌ها، پیامدها و تبعات این حوادث می‌باشد.»

«آزادسازی مهران، شکست استراتژی دفاع متحرک عراق» به کوش «مهدی حاجی خداوردی‌خان» در 728 صفحه تالیف و توسط «مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس» در 500 نسخه منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها