امام جمعه پلدختر:

مبارزه با مفساد اقتصادی مطالبه به حق مردم است

حجت الاسلام سید محسن موسوی گفت: مبارزه با مفساد اقتصادی که مانند زالو به جان کشور افتاده‌اند، مطالبه به حق مردم است.
کد خبر: ۴۰۳۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۴ - 26June 2020

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، حجت‌الاسلام «سید محسن موسوی» امام جمعه پلدختر، امروز در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان، اظهار داشت: گفتمان دستگاه قضا امروز مبارزه و برخورد با فساد و دانه درشت‌های مفسد است که اقتصاد کشور را فلج کرده‌اند.

وی با بیان این که قوه قضاییه در برخورد با مفسدان اقتصادی جدیت داشته باشد، افزود: دستگاه قضا باید در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قایل نشود و اگر یک مفسد اقتصادی متصل به مقام مسئول نیز باشد و بخواهند از جرمش  بگذرند، این در دستگاه قضا پذیرفته نیست.

امام‌جمعه پلدختر با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یاران باوفایش و تبریک هفته قوه قضاییه، گفت: آنچه امروز برای مردم محسوس است، حرکت انقلابی و پرشتاب دستگاه قضایی کشور و در راس مجتهد توانمند، با فکر و ایده نو، با محوریت عدالت خواهی است که سکان این مجموعه را به عهده دارد.

وی افزود: فرمایشات مقام معظم رهبری در حکم رییس قوه قضاییه به عنوان نقشه راه و راهبرد اساسی این قوه محسوب می‌شود که باید تحقق یابد. 

موسوی یادآورشد: هر نفوذی در دستگاه قضا نیز ولو متصل به شخص معاون قوه قضاییه باشد باید رای برای او اجرا شود که با دستمال کثیف نمی‌شود شیشه را پاک کرد و امروز مبارزه با مفسدان اقتصادی و تبعیض در این رابطه آغاز شده است.

وی افزود: نفوذ فساد در برخی جاهای دیگر دستگاه قضا نیز بعید نیست و چه بسا به صورت شبکه سراسری و در استان‌ها نیز به آن دست داشته باشند که با آن برخورد می‌شود.

امام جمعه پلدختر گفت: از دستگاه قضا درخواست می‌شود به عنوان مطالبه تمام عیار مردم که در مسیر مبارزه با فساد با قدرت حرکت کنند و ملت تا قطع شدن دستان آلوده مفسدان پشتیبان این دستگاه هستند.

وی به قطعنامه آژانس بین المللی درباره انرژی هسته‌ای ایران اشاره کرد و افزود: این قطعنامه مضحک برای کشورهای دنیا خنده آور بود و به درخواست سه کشور آلمان، فرانسه و بریتانیا به شورا رفت و رای مثبت گرفت و دو کشور چین و روسیه مخالف آن بودند.

موسوی یادآورشد: دلیل این کار این بود که آنها همکاری ایران در برجام با آژانس بین المللی هسته‌ای را ضعیف دانسته و گفتند ایران اجازه بازدید آژانس از مراکز هسته‌ای را نداده که این واهی و باطل می‌باشد و قطعنامه به ناحق در حق ایران آن را مصوب کرده است.

وی با بیان این که آمریکا پیشگام نقض حقوق بشر در تمام دنیا است، افزود: این در حالی است که همه کشورهای دنیا می‌دانند که این بازی را این سه کشور اروپایی و آمریکا برای ایران بزک کردند و این همان فرمایش مقام معظم رهبری است که فرمودند ما نسبت به اروپایی‌ها اعتماد نداریم و امروز نتیجه آن مشخص شد.

امام جمعه پلدختر به بدعهدی‌های آمریکا و دشمنان جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: ایران تمام توان خود را در برجام به کارگرفت و شفاف سازی کرد اما مسئله آنجایی است که کشورهای اروپایی دنبال بهانه هستند تا خارج شدن یک طرف آمریکا از برجام را دنبال کنند.

وی با بیان این که دل بستن به آمریکا و اروپا اشتباه است، افزود: برجام نتیجه‌ای جز این برای ملت ایران نداشت که دلار به حد 20 هزار تومان رسیده و مردم  عطای برجام را به لقایش بخشیدند.

موسوی یادآورشد: از تیم دیپلماسی کشور درخواست می‌شود که با عزت و اقتدار و انقلابی در مسیر حفظ ارزش‌ها و کرامت مردم ایران گام بردارند و در موضع‌گیری‌های خود در برابر این کشورها، گفتمان مقاومت که همواره از آن نتیجه گرفته‌ایم را مد نظر داشته باشند.

وی به مشکلات پساسیل در پلدختر اشاره کرد و افزود: مسئولان تکمیل پروژه‌های پس از سیل در پلدختر را مورد توجه قرار دهند زیرا بیشتر مردم سیل زده که منازل آنها در جریان سیل تخریب شد تسهیلات دولتی کفاف تکمیل شدن مسکن آنها را نمی‌دهد و نیازمند یاری خیران و دولت هستند.

امام جمعه پلدختر گفت: پیگیری ادامه دیواره ساحلی در بخش غربی این شهر به عنوان مطالبه جدی مردم تحقق یافت و اکنون شرکت سامان محیط  برای احداث 300 متر از این دیواره در محل تجهیز کارگاه کرده که اگر مشکلاتی نیز در ادامه ایجاد شود، تربیون نماز جمعه پیگیر خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار