وصیتنامه شهید «علی اصغر حجازی زاده»؛

امام عزیز ای پدر بزرگوار، از تو زنده شدیم

در فرازی از وصیت‌نامه شهید «علی اصغر حجازی زاده» آمده است: امام عزیز ای پدر بزرگوار، از تو زنده شدیم، با تو زیستیم و زندگی را به تصویر کشیدیم.
کد خبر: ۴۰۳۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۵ - 26June 2020

امام عزیز ای پدر بزرگوار، از تو زنده شدیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تهران، شهید «علی اصغر حجازی زاده» 20 اسفند  1349 در یک خانواده مذهبی در جنوب شهر تهران دیده به جهان گشود.

وی دانش آموز دوم متوسطه بود که به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. این شهید بزرگوار سوم تیر 1367 در جبهه های غرب میهن اسلامی با ترکش توپ های فرانسوی به شهادت رسید. مزار وی در بهشت زهرای شهرستان تهران قرار دارد.

متن وصیت‌نامه شهید

امام عزیز ای پدر بزرگوار، از تو زنده شدیم، با تو زیستیم و زندگی را به تصویر کشیدیم. از شمع وجودت نور گرفتیم تا ضلالت خویش را روشنی بخشیم و راه خود بیابیم و تو در پی این نور افشانی ات از همه جان، مایه گذاری تا که جان به جانان سپردی و ما را در نیمه راه زندگی به خود وا گذاشتی، چه ها که از ما به خاطر خدایت تحمل نکردی و چه سرکشی ها و نافرمانی ها که از ما دیدی و بر هدایت امت صبر نکردی؟ تاریخ تکرار می گردد.

خدایا؛ چه ملموس است آنچه بر پیامبرانت بگذاشت، «كَما صَبَرَ أُولُوا الْعَزْمِ مِنَ الرُّسُلِ» و می توان حس کرد رنج خاتم پیامبرانت را. اینک به راستی می دانیم معنای سکوت علی(ع) را و تازه می فهمیم نافهمی خود را.

آری در مکتب تو بود که الفبای عشق آموختیم و واژگان توحید، نبوت، عدالت، امامت و قیام و قیامت را فرا گرفتیم. جامع جامعیات، نماز و روزه تا جهاد را درس گرفتیم.

امر به معروفمان کردی و نهی از منکر و ما تازه معنی و خوب و بد را دانستیم. در مکتب تو اخلاق را انشا کردیم و ایثار و شهادت را دیکته نوشتیم. شاگردان خوب و باهوش مکتب تو در میدان حماسه و ایثار نمره قبولی گرفتند و ما ماندگانیم پای در گل و از راه مانده...

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار