قیس الخزعلی:

کسی نمی‌تواند مانع مبارزه برای اخراج آمریکایی‌ها از عراق شود

دبیرکل عصائب اهل الحق عراق تاکید کرد در صورتی‌که نظامیان آمریکا به طریق مسالمت‌آمیز از این کشور خارج نشوند، کسی نمی‌تواند رزمندگان مقاومت را از مبارزه با آن‌ها برای اخراج از عراق منع کند.
کد خبر: ۴۰۳۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶ - 27June 2020

کسی نمی‌تواند مانع مبارزه برای اخراج آمریکایی‌ها از عراق شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «قیس الخزعلی» دبیرکل عصائب اهل الحق عراق بازداشت تعدادی از نیرو‌های حشدالشعبی این کشور توسط دستگاه مبارزه با تروریسم و به دستور نخست‌وزیر را «هرج و مرجی بزرگ» نامید.

وی در گفت‌وگو با شبکه العهد عراق گفت: دادخواست قضائی برای بازداشت نیرو‌های حشدالشعبی وجود ندارد، بلکه این اقدام با دستور مستقیم نخست‌وزیر انجام شده است.

دبیرکل عصائب اهل حق تأکید کرد: هیچ مقام عراقی پیش از الکاظمی جرأت نکرده بود که گروه‌های مقاومت عراقی را هدف قرار دهد و نخست‌وزیر بهتر است وارد مواجهه با حشدالشعبی نشود چراکه آن‌ها نماینده مردم هستند.

«قیس الخزعلی» افزود: درصورتی‌که نیرو‌های آمریکایی از راه مسالمت‌آمیز از عراق خارج نشوند کسی نمی‌تواند رزمندگان مقاومت را از مبارزه با آن‌ها برای اخراج از عراق منع کند؛ هیچ‌یک از گروه‌های مقاومت نهاد‌های دولتی عراق در منطقه الخضراء را هدف قرار نمی‌دهند.

وی ادامه داد: دولت الکاظمی یک دولت موقت با هدف برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام و عبور دادن عراق از شرایط امنیتی کنونی است نه بیشتر.

دبیرکل عصائب اهل الحق با اشاره به اینکه تلاش‌هایی خارجی برای ضربه زدن به حشدالشعبی وجود دارد، گفت: بیانیه عملیات مشترک درخصوص حمله به مقر حشدالشعبی توسط آمریکایی‌ها نوشته شده است؛ عملیات مشترک به هنگام ترور سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس بیانیه‌ای در این سطح صادر نکرد.

الخزعلی درباره عملیات نظامی ترکیه در شمال عراق هم افزود: ارتش ترکیه روز جمعه در کردستان هلی بورن انجام داد و دولت هیچ اقدامی نکرد.

وی همچنین تصریح کرد که دولت واکنشی به پرواز دائم هواپیما‌های آمریکایی در عراق نشان نمی‌دهد.

دبیرکل عصائب اهل الحق باقی ماندن نیرو‌های آمریکایی در عراق را بویژه پس از رأی پارلمان به اخراج آن‌ها اشغالگری برشمرد.

نیرو‌های مبارزه با تروریسم عراق (زیر نظر آمریکا) پنجشنبه شب با حمله به مقر تیپ ۴۵ حشدالشعبی وابسته به کتائب حزب‌الله در منطقه الدوره بغداد، ۱۳ نفر را بازداشت کردند.

در همین حال، فرماندهی عملیات مشترک عراق روز جمعه جزئیاتی از حمله به مواضع گردان‌های حزب‌الله این کشور و بازداشت تعدادی از نیرو‌های آن را اعلام کرد.

فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد که بازداشت نیرو‌های گردان‌های حزب‌الله عراق بنا به دستورات قضائی صادره از دستگاه قضائی کشور صورت گرفت.

فرماندهی عملیات مشترک عراق همچنین مدعی شد آنچه که رخ داده، باعث خدشه دار شدن وجهه نیرو‌های حشدالشعبی نشده است، بلکه این حمله علیه مقر‌های افراد مسلح که مدعی عضویت در حشدالشعبی بودند، انجام شده است.

این نهاد عراقی خاطرنشان کرد که هیچکدام از افراد بازداشت شده تا کنون آزاد نشده‌اند و این مسئله به تصمیم سیستم قضائی کشور بستگی دارد.

پیش از این اخباری در خصوص آزاد شدن افراد بازداشت شده طی شب گذشته منتشر شده بود.

حمله نیرو‌های عراقی به مقر گردان‌های حزب‌الله عراق و بازداشت تعدادی از افراد موجی از واکنش‌های منفی را به‌دنبال داشته است.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار