مدیر هنری اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان‌‌ جنوبی خبر داد؛

ارسال ۳۵ اثر از هنرمندان خراسان جنوبی به دبیرخانه جشنواره ملی «فانوس»

مدیر هنری و امور سینمایی ادارهکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: ۳۵ اثر مختلف هنری از هنرمندان این استان برای شرکت در چهارمین جشنواره ملی فانوس به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.
کد خبر: ۴۰۳۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸ - 27June 2020

ارسال ۳۵ اثر از هنرمندان خراسان جنوبی به دبیرخانه جشنواره ملی «فانوس» //عکس بهتر لحاظ شود//«مهدی رحیم‌آبادی» مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌‌ جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بیرجند، اظهار داشت: فراخوان چهارمین جشنواره ملی «فانوس» در اوایل امسال به استان‌ها اعلام شد و برای جمع‌آوری آثار هنرمندان، دبیرخانه استانی تشکیل شد.

وی استفاده از زبان هنر را یکی‌ از بهترین راه‌های انتقال ارزش‌های دفاع مقدس دانست و افزود: مفاهیم منتقل شده از طریق آثار هنری مدت زمان بیشتری در اذهان ماندگار هستند و قدرت تأثیرگزاری بیشتری دارند.

مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی بیان داشت: شهیدان والامقام، جانبازان و آزادگان سرافراز، رزمندگان و ایثارگران عزیز، مدافعان وطن، مدافعان حرم، مدافعان سلامت، مجاهدان جهاد و مقاومت اسلامی و خانواده‌های ایثارگران از جمله محورهای این جشنواره است.

رحیم‌آبادی تصریح کرد: دو بخش ویژه مدافعان سلامت و شهید حاج قاسم سلیمانی امسال به موضوعات چهارمین جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس اضافه شده است.

وی افزود: تبیین نقش اقشار، اقوام، مذاهب در دفاع مقدس، معرفی نقش ویژه بانوان، مادران، همسران، خواهران و فرزندان رزمندگان اسلام در معرفی حماسه ایثار و شهادت، معرفی دستاوردها و آثار ارزشمند فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، علمی و بین‌المللی دفاع مقدس در چهلمین سالگرد این حماسه بزرگ بخش دیگری از دیگر موضوعات چهارمین جشنواره ملی  تولیدات هنری فانوس است.

مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی اعلام کرد: ۳۵ اثر هنری از هنرمندان استان در بخش‌های هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، فیلم کوتاه، مستند، برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، سرود و نماهنگ در سایت رسمی جشنواره ثبت و سپس به دبیرخانه مرکزی ارسال شد.

رحیم‌آبادی از برگزاری آیین اختتامیه جشنواره ملی فانوس در مهر سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: آیین اختتامیه این جشنواره در مهر در شهر شیراز با معرفی افراد برگزیده و اهدای جوایز ارزنده برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار