روایت «عاشورایی دیگر» از زبان سه زن

نصرالله قادری در حال نگارش نمایشنامه‌ای با عنوان «عاشورایی دیگر» است که به روایت زندگی شهید بهشتی، از زبان سه زن می‌پردازد.
کد خبر: ۴۰۳۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷ - 27June 2020

روایت «عاشورایی دیگر» از زبان سه زنبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «نصرالله قادری» نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر درباره جدیدترین فعالیت خود در زمینه نگارش اثری نمایشی، اظهار داشت: به سفارش مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در حال نگارش نمایشنامه‌ای با عنوان «عاشورایی دیگر» در خصوص حادثه تروریستی سرچشمه و همچنین زندگی و شخصیت شهید بهشتی هستم.

وی ادامه داد: طرح کلی نمایشنامه تمام و ارائه شده که مورد تأیید هم قرار گرفته است و در حال حاضر ۲ پرده از نمایشنامه را نهایی کرده‌ام. «عاشورایی دیگر» در ۵ پرده نوشته می‌شود.

قادری درباره روند داستان «عاشورایی دیگر» توضیح داد: در این اثر زندگی شهید بهشتی همزمان با واقعه عاشورا پیش می‌رود و داستان نمایشنامه از لحظه کشته شدن کلاهی در خارج از کشور شروع می‌شود و به انفجار سرچشمه می‌رسد.

وی با بیان اینکه داستان «عاشورایی دیگر» از زبان ۳ زن یعنی همسر کلاهی، مادر شهید بهشتی و همسر شهید بهشتی روایت می‌شود؛ تأکید کرد: تمام وقایعی که در نمایشنامه روایت می‌شوند مستند به زندگی شهید بهشتی و کتاب‌هایی است که درباره ایشان نوشته شده است و همچنین برگرفته از اسنادی است که در رابطه با حادثه تروریستی سرچشمه وجود دارد.

این نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر افزود: نگارش نمایشنامه تا نیمه دوم سال جاری به پایان می‌رسد.

قادری در پایان سخنان خود درباره وضعیت اجرای نمایشنامه «عاشورایی دیگر»، یادآور شد: بحث اجرای اثر بر عهده مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری است ولی نمایشنامه را برای سالن‌های بزرگ تئاتر نظیر تالار وحدت و سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر نوشته‌ام.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار