ساخت رئالیتی‌شو «۷۷ ساعت» به کارگردانی سعید ابوطالب

کارگروه تخصصی رسانه با محوریت شبکه آموزش سیما در شورای عالی مهارت تشکیل شد. در این کارگروه تصویب شد مسابقه ۷۷ ساعت به کارگردانی سعید ابوطالب برای مهارت‌آموزی به خانواده‌ها تولید شود.
کد خبر: ۴۰۳۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹ - 27June 2020

ساخت رئالیتی‌شو «۷۷ ساعت» به کارگردانی سعید ابوطالببه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، هفتمین جلسه شورای راهبردی و سیاست‌گذاری شورای عالی مهارت برگزار شد. این جلسه بنا به پیشنهاد مهدی خلجی ـ دبیر کارگروه مهارت آموزی سیما ـ و با تصمیم شورای عالی مهارت کارگروه تخصصی رسانه‌ آغاز به کار کرد.

این کارگروه که با محوریت شبکه آموزش سیما راه اندازی شده و به تولید و سیاست گذاری برنامه‌هایی با محوریت فرهنگ مهارت آموزی، توجه و ترغیب جامعه و خانواده ها به سمت آموزش‌های مهارتی خواهد پرداخت.

شبکه آموزش قرار هست در راستای مهارت‌آموزی مسابقه‌ای به نام «77 ساعت» (سرزمین ‌مهارت) را به تهیه‌کنندگی سعید ابوطالب تولید و پخش کند.

«۷۷ ساعت» یک مسابقه مهارتی است که دو بخش میدانی و استودیویی دارد. در این مسابقه که در ژانر رئالیتی‌شو ساخته‌ می‌شود، فراخوانی منتشر شده و از جوانانی که مهارت‌های فنی و کاربردی دارند دعوت می‌شود. در ادامه بعد از گزینش گروه‌ها سه شب و چهار روز کامل در مسابقه حاضر می‌شوند و باید فعالیت‌های مهارتی انجام‌دهند. اتفاقی که با عملیاتی مثل کوهنوردی، قایقرانی، پاراموتور و ... همراه است، اقداماتی که قبل‌تر در مجموعه رالی‌ایرانی و هفت‌روز و هفت‌ساعت هم رخ داده‌ بود. در واقع علاوه ‌بر فعالیت‌های ماجراجویانه، عملیات مهارتی هم بخش دیگری از این مسابقه را شکل داده‌ است. در این بخش هم شرکت‌کنندگان باید بتوانند در کارگاه و فضای باز، نجاری و آهنگری کنند، احتمالا یک خانه بسازند، ماشین تعمیر کنند و برای خودشان جان‌پناهی بسازند. درواقع از انواع مهارت‌های فردی که در لیست مهارت‌های بین‌المللی هم مطرح است، حدود نیمی از آن را در این برنامه می‌بینیم.

بنا بر این گزارش، شورای عالی مهارت به عنوان نهاد ملی به ریاست معاون اول رئیس جمهور، بدون ایجاد تشکیلاتی جدید با نقش سیاست‌گذاری در چارچوب اسناد بالادستی، برنامه‌ریزی کلان، تنظیم‌گری، تضمین کیفیت، طراحی و نظارت در اجرای نظام صلاحیت حرفه‌ای و نظارت بر آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی تشکیل می‌شود.

ایجاد هماهنگی و نظارت بر تخصیص منابع و تسهیلات به دستگاه‌های مجری و نیز بررسی پیشنهاد اصلاح ساختارها، بازنگری در قوانین، مقررات مرتبط با آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی نیز از وظایف این شوراست. تصویب استانداردهای آموزش، ارزشیابی، شایستگی و همچنین ساز و کارهای لازم جهت مشارکت بهره‌برداران در کلیه مراحل و فرایند های آموزشی و تربیتی نیز توسط این شورا انجام خواهد شد.

رییس شورای عالی مهارت آموزی معاون اول رییس جمهور است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار