مدیر انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس خبر داد؛

ارسال ۵۰۰ اثر نمایشی به هفدهمین تئاتر مقاومت/ بازگشایی سالن‌های تئاتر با تمهیدات لازم

نیلی از دریافت ۵۰۰ اثر در دبیرخانه هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت خبر داد و ویژگی این آثار را اورجینال بودن در متن و اجرا دانست.
کد خبر: ۴۰۳۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۴:۵۵ - 28June 2020

«حمید نیلی» مدیر انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، در رابطه با بازگشایی سالن‌های تئاتر در پی بیانیه جدید ستاد مبارزه با ویروس کرونا اظهار داشت: برای بازگشایی سالن‌های تئاتر تمهیدات لازم را لحاظ کرده‌ایم و سالن سرو آماده اجراست. ما باید با این ویروس زندگی مسالمت آمیزی داشته باشیم و نمی‌توان تئاتر را خاتمه یافته تصور کرد.

وی به جریان تئاتر مقاومت اشاره کرد و افزود: در حوزه تئاتر مقاومت امسال دوسالانه هفدهمین جشنواره مقاومت را آغاز کرده‌ایم و تمهیدات مناسب در شرایط کنونی اتخاذ و در این رابطه سعی شد حضور افراد در دبیرخانه کاهش پیدا کند.

دبیر هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت ادامه داد: از طریق فضای مجازی ارائه طرح و ایده تا مراحل نهایی طی شد و تا کنون ۵۰۰ اثر به دست ما رسیده است.

نیلی ویژگی این آثار را اورجینال بودن آن‌ها دانست و افزود: همه کارها برای اولین بار در حال نوشتن و اجراست و استقبال بسیار خوب بوده است.

وی از فرصت زمانی برای ارسال آثار در حوزه تئاتر خیابانی تا دهم و تئاتر صحنه تا پانزدهم تیرماه خبر داد و گفت: حضور تئاتر دانشگاهی از دیگر ویژگی‌های این دوره تئاتر مقاومت است.

نیلی خاطرنشان ساخت: فاصله میان تئاتر حرفه‌ای و دانشجویی باید کم شود. سایر کشورها همچنان آثار سینمایی و نمایشی را در حوزه جنگ‌های جهانی ساخته و در معرض نمایش می‌گذارند درحالیکه برای کم فروغ شدن آثار انقلابی و دفاع مقدس هنوز زود است.

وی تئاتر انقلاب و دفاع مقدس را دارای شاخصه‌های بسیار برشمرد و افزود: شخصیت حاج قاسم یا شهید همت همچنان دارای ناگفتنی‌هایی است که بسیار می‌توان از آن بهره برد. همچنین درباره پرداخت به شخصیت حضرت امام (ره) جای سوال دارد که چه میزان نسبت به ساخت نمایش درباره ایشان کار شده است؟

نیلی با ذکر این مطلب خاطرنشان کرد: شخصیت حضرت امام (ره) افراد بسیاری را متحول کرده است؛ بسیاری شهدا که تحت تاثیر ایشان بودند- تا مادران شهدا و خانواده آنان که تنها بخاطر حضرت امام (ره)، آن جانفشانی‌ها را کردند.

مدیر انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس ابراز امیدواری کرد در پایان این دوره از جشنواره مقاومت، شاهد کم شدن شکاف نسل امروز با حضرت امام (ره) باشیم و تصریح کرد: همواره وقتی سخن از مقاومت به میان می‌آمد، اذهان به سمت جانبازان، خانواده شهدا و... می‌رفت در حالیکه امروز باید تعریف خود را از مقاومت به روز رسانی کنیم.

نیلی شیوع ویروس جدید را اوج فعالیت گروه‌های مختلف جامعه در حوزه مقاومت از جمله ساخت ماسک و کمک‌های مردمی و... دانست و گفت: این فضاها تداعی گر ایثار مردم در زمان جنگ تحمیلی است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها