مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

بی‌شک اقتدار نظام جمهوری اسلامی مرهون خون پاک شهیدان است

سرهنگ حجت الله ناصرپور گفت: بی‌شک اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران مرهون خون پاک شهیدان است و همه بایستی قدرشناس برکات خون شهدا باشند و برای ماندگاری راه و رسم شهیدان تلاش کنند.
کد خبر: ۴۰۳۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۰ - 27June 2020

به‌ گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، سرهنگ «حجت الله ناصرپور» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، در دیدار با امیر «حسنعلی زمانی» فرمانده تیپ 184 شهید فتح الهی لرستان، به منظور برنامه‌ریزی برای تدوین نقش تیپ ۱۸۴ متحرک هجومی نزاجا در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: با شروع تجاوز دشمن بعثی به کشورمان اولین یگان نظامی که برای سد نفوذ دشمن وارد عمل شد، تیپ ۸۴ خرم آباد بود، که هم‌ اکنون تیپ متحرک هجومی ۱۸۴ در برگیرنده همان یگانِ ما در سرزمین لرستان است. این واحد رزمی با لبیک به فرمان امام خمینی (رضوان الله علیه) با شجاعت و جان برکف در دو منطقه مرزی دهلران و پاوه هجوم دشمن را متوقف کردند.

وی افزود: این تیپ، شهدای گرانقدر و شاخصی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده که به رغم نخبه بودن، داستان رشادت و عشق ورزی آنها با معبود، بر سر حفظ سرزمین اسلامی، به گفتار و نوشتار در نیامده است.

سرهنگ ناصرپور ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره قریب به ۲هزار  نفر شهید، از کارکنان پایور و وظیفه لشگر ۸۴ لرستان در چهلمین سال دفاع مقدس، یادآور شد: همان ها که با عبور از کبیرکوه، از ارتفاعات و قلل سر به‌ فلک کشیده اش، چنان عرصه را بر نیروهای عراقی تنگ کردند، که شخص صدام افلقی که در عقبه منطقه فتح المبین حضور داشته پس از رویت دور زدن توپخانه عراق توسط شهید همیشه سرافراز، شهید «شاهمراد نقدی» فرمانده گردان 139 در نزدیکی‌های چمسری و عین خوش از منطقه به عمق خاک عراق متواری می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: امیدوارم با فعال شدن تیم پژوهشی دانشنامه دفاع مقدس و تبیین رشادت‌ها و نقش بی‌بدیل شهدای جان برکف یگان‌های آجا، در خلق آن همه سرافرازی دوران دفاع مقدس بتوانیم خدمت کوچکی در برابر عزم و اراده و راه حق آنان انجام داده باشیم.

مدیر کل حفظ آثار  و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در پایان خاطرنشان کرد: بی‌شک اقتدار نظام  جمهوری اسلامی ایران مرهون خون پاک شهیدان است و همه بایستی قدرشناس برکات خون شهدا باشند و برای ماندگاری راه و رسم شهیدان تلاش کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها