نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی:

مظلومیت مصدومان شیمیایی سردشت باید در جهان منعکس شود

حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی گفت: باید مظلومیت مردم و به ویژه مصدومان شیمیایی سردشت به تمام جهان منعکس و برای احقاق حقوق آن‌ها تلاش شود.
کد خبر: ۴۰۳۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۵ - 27June 2020

مظلومیت مصدومان شیمیایی سردشت باید در جهان منعکس شود

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی امروز در همایش «کنگره ملی نفس‌های سوخته» با محوریت نکوداشت شهدا و جانبازان بمباران شیمیائی سردشت که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: جانبازان و به ویژه جانبازان شیمیایی سردشت صدمات بسیاری از دشمنان دیده‌اند که جا دارد همیشه به آنها احترام گذاشته و پیگیر حل مشکلات آنها بود.

وی افزود: در هفته حقوق بشر آمریکایی شاهد حوادث تلخی هستیم که نشانه دشمنی آن‌ها با اسلام بوده که ترور چندین نفر از مسئولان جمهوری اسلامی و بمباران شیمیایی سردست از جمله آنها است.

امام جمعه ارومیه با اشاره به حوادث تلخ بمباران شیمیایی سردشت ادامه داد: باید مظلومیت مردم و به ویژه مصدومان شیمیایی سردشت به تمام جهان منعکس و برای احقاق حقوق آن‌ها تلاش شود.

وی تصریح کرد: تلاش دشمنان نظام اسلامی در دنیا بر این است که چهره اسلام را خشن و خونریز معرفی کنند اما در جهان برای همه واضح است که آن‌ها بزرگترین ظلم‌ها را بر مردم ایران روا داشته‌اند.

حجت‌الاسلام قریشی عنوان کرد: مشخص بودن دیه و جریمه برای کوچکترین صدمه در اسلام نشانه متعالی بودن این دین و دوری آن از خشونت است و این خود جواب محکمی در برابر تمام تلاش‌های دشمنان برای خشن نشان دادن این دین آسمانی هست.

وجود ۱۵۱۸ جانباز شیمیایی در سردشت

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی نیز در این همایش گفت: یک هزار و ۵۱۸ جانباز شیمیایی با درصدهای مختلف شناسایی شده که تحت درمان هستند و از این تعداد ۱۱۸ نفر نیز شهید شده‌اند.

مهدی فعال با اشاره به فعالیت کلینیک بهداشتی سردشت عنوان کرد: فقط در طول سال گذشته بیش از ۳۰ هزار خدمت در این مرکز انجام گرفته و بنیاد با تمام توان در خدمت خانواده شهدا و ایثارگران بوده و است.

وی تصریح کرد: در سه ماهه اول سال جاری نیز شش هزار خدمت انجام گرفته و تکیه گاه خوبی برای ارائه خدمات‌ بی‌منت به خانواده معظم شهدا و ایثارگران است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار