حجت‌الاسلام رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضائیه:

تحول در قوه قضائیه برای مردم باید ملموس باشد/ باید به داشته‌های داخلی اعتماد کرد

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه جریان تحول در قوه قضائیه برای مردم باید ملموس باشد، گفت: ارتقا و حفظ سلامت نظام اداری در قوه قضائیه باید همواره در دستور کار باشد.
کد خبر: ۴۰۳۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴ - 29June 2020

جریان تحول در قوه قضائیه برای مردم باید ملموس باشد/  ارتقا و حفظ سلامت نظام اداری در قوه قضائیه باید همواره در دستور کار باشدبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» رئیس دستگاه قضا در جلسه شورای عالی قوه قضائیه که صبح امروز برگزار شد با بیان اینکه جریان تحول باید در قوه قضائیه برای مردم ملموس باشد و احساس کنند که تحول ایجاد شده است، اظهار داشت: تأکید و تلاش قوه قضائیه مبارزه با فساد است.

وی ادامه داد: مبارزه با فساد امری مقطعی نیست؛ بلکه امری مستمر است و دادگاه‌ها و دادسراها باید با قوت کار خودشان را انجام دهند.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه اگر در مبارزه با فساد کوتاهی کنیم سلامت نظام اداری ما دچار خدشه خواهد شد، افزود: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، حق و عدالت باید محور تصمیم‌گیری، پیگیری و اقدام باشد.

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: ارتقا و حفظ سلامت نظام اداری در قوه قضائیه باید همواره در دستور کار باشد. هرگونه ناسلامتی در دستگاه قضا باید بزرگ شمرده و هرچه زودتر برطرف شود. اگر بخواهیم در امر مبارزه با فساد موفق باشیم، باید نظام اداری در قوه قضائیه سلامت باشد.

وی با بیان اینکه ناهیان از منکر باید بدانند که دستگاه قضا پشتیبان آن‌هاست، گفت: ساز و کار حقوقی و قانونی حمایت از نهاد‌های مردم‌نهاد و گزارشگران در قوه قضائیه تصویب و ابلاغ شده است.

رئیس دستگاه قضا همچنین با اشاره به اینکه هیچ کارگاه و کارخانه‌ای نباید کارش دچار تعطیلی شود، خاطرنشان کرد: همان‌گونه که همکاران من در سال ۱۳۹۸ اجازه ندادند که برخی کارگاه‌ها و کارخانه‌ها تعطیل شوند با همان توان در سال ۱۳۹۹ در این راستا تلاش خواهند کرد. حمایت از تولید و جهش تولید در دستور کار قوه قضائیه قرار دارد.

حجت‌الاسلام رییسی در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه وضعیت قیمت‌ها و بازار و لجام گسیختگی قیمت‌ها در حوزه مسکن امر قابل تحملی برای مردم نیست، بر پیگیری جدی مسئولین مختلف در این زمینه تاکید کرد.

وی آمادگی دستگاه قضایی برای همکاری در این زمینه را یادآور شد و افزود: وضعیت و شرایط فعلی یک کار انقلابی و جهادی را می‌طلبد.

رییس قوه قضاییه ادامه داد: چند سال است که مسئله مسکن مورد بی توجهی قرار گرفته است و در حال حاضر که اقداماتی در حال انجام است، باید این اقدامات شکل جهشی داشته باشد تا بتواند مشکل مردم را مرتفع کند و از گرفتاری‌های مردم بکاهد.

حجت‌الاسلام رییسی تاکید کرد: مردم باید احساس کنند که مسئله مسکن و قیمت‌های لجام گسیخته‌ای که در بازار شاهد هستند، با کنترل و قیمت گذاری و نظارت بر بازار از ناحیه دولتمردان دنبال می‌‎شود.

وی با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی، بیان داشت: ماهیت حقوق بشر آمریکایی امروز بر همه مردم آمریکا و مغرب زمین و اروپا و بر ملت‌های مستضعف عالم روشن شده است که چگونه حقوق انسان را ضایع و حق حیات و آزادی و عدالتخواهی و حق خواهی را در نطفه خفه می‌کند و مردم را آزار می‌دهد و قتل و غارت و کشتار راه می‌اندازد؛ ولی مدعیان حقوق انسان در آمریکا و اروپا نسبت به دستگیری‌های گسترده در این کشور‌ها و تضییع حقی که بصورت روشن صورت می‌گیرد، دم بر نمی‌آورند.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: آن‌ها تصور می‌کنند که می‌توانند فشار‌هایی را به ما نیز وارد کنند و سه کشور اروپایی علیه ما قطعنامه به آژانس و شورای حکام پیشنهاد می‌دهند. ما این سه کشور را به خوبی می‌شناسیم. این‌ها همان‌هایی هستند که بعد از شهادت سردار سلیمانی، از آمریکا حمایت کردند.

حجت‌الاسلام رییسی با تاکید بر اینکه باید به این کشور‌ها بی اعتماد بود، گفت: موضوعی که امروز باید مورد اعتماد قرار گیرد، داشته‌های ملت بزرگ ایران است.

وی خاطرنشان کرد: خطایی که اتفاق افتاد، این بود که برخی تصور کردند با اعتماد به اروپایی‌ها و بی اعتمادی به داشته‌های خودمان می‌توانند کار را پیش ببرند؛ درحالیکه باید به اروپایی بی‌اعتماد بود و به داشته‌های کشور اعتماد کرد.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: الان هم همچنان وقت باقی است برای اینکه به داشته‌های بسیاری که در کشور داریم، به ویژه نیروی جوان متراکم و کارآمد اعتماد کرد و یقینا اتکال به خدا و اعتماد به داشته‌ها می‌تواند کشور را پیش ببرد و در مقابل همه فتنه‌ها و توطئه‌ها حفظ نماید.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها