آشنایی با شهید «جواد توکلی آقایی»

شهید «جواد توکلی آقایی» پس از اتمام تحصیلات در مقطع دبیرستان در تبریز و با آغاز جنگ تحمیلی، راهی جبهه شد و پس از حضور در چند عملیات در نهایت در 8 شهریورماه 1367 در گیلانغرب به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۰۳۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶ - 29June 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «جواد توکلی آقایی» 28 دی‌ماه 1345 هجری شمسی در یک خانواده متدین در تبریز چشم به جهان گشود. وی پس از اتمام تحصیلات در مقطع دبیرستان و با آغاز جنگ تحمیلی، راهی جبهه شد و پس از حضور در چند عملیات در نهایت در 8 شهریورماه 1367 در گیلانغرب به شهادت رسید.

زندگی‌نامه شهید:

شهید «جواد توکلی آقایی» روز 28 دی‌ماه 1345 هجری شمسی در یک خانواده متدین در تبریز چشم به جهان گشود. وی در کانون خانواده دیندار و در دامن پاک مادری مجاهد و تحت تربیت پدری متدین رشد نمود. در سن 7 سالگی راهی مدرسه شد و تحصیل علم را تا پایان سال چهارم دبیرستان ادامه داد.

وی که عشق به انقلاب اسلامی و امام‌خمینی(ره) در وجودش موج می‌زد در این مرحله به افتخار عضویت در جهاد سازندگی نائل آمد و مشغول خدمت به انقلاب و امت شد.

وی در سال 65 و 66 به همراه گروهی از برادران، داوطلبانه به جبهه اعزام شد و پس از دو بار حضور در جبهه در اعزام سوم به درجه شهادت نائل آمد.

جواد از همان کودکی چهره‌ای بسیار شاداب و خنده‌رو داشت. اگر کسی را ناراحت می‌دید مترصد خوشحال کردن او بود. از کودکی عشق به نماز و خدا داشت و نماز اول وقت را ترک نمی‌کرد. غیبت کسی را نمی‌کرد و با همسایگان و اقوام و آشنایان مهربان بود.

پیکر پاک شهید در تاریخ 12 شهریورماه 1367 به خاک سپرده شد و مادر بزرگوارش رو به پیکر شهید کرد و گفت جواد جان تو را همچون حضرت قاسم قربانی دادم و ان‌شاءالله مرا شفاعت خواهی کرد. ان‌شاءالله خداوند ایشان را با شهدای اسلام و سالار شهیدان و حضرت علی‌اکبر و قاسم محشور فرماید.

خصوصیات بارز شهید:

همیشه به پدر و مادرش احترام می‌گذاشت و سعی می‌کرد آن‌ها را از خود راضی نگه دارد. اما با این حال زمانی که پدر بزرگوارش به علت تصادف در بیمارستان بستری بود و با این که او در جای خالی پدر تنها پسر بزرگ خانواده بود همچنان در ماموریت جبهه ماند و سنگر جهاد را ترک نکرد. او اخلاق خوبی داشت، جواب همه را با خوش‌رویی می‌داد و به کوچک‌تر از خود نیز احترام می‌گذاشت. از خصوصیات بارز دیگر او می‌توان به ذوق هنری او در زمینه نقاشی و خوش‌نویسی اشاره کرد. در زمینه ورزشی نیز فعالت می‌نمود و به خصوص علاقه وافری به رشته والیبال داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها