انتقاد مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد از کم‌توجهی برخی دستگاه‌ها به مقوله دفاع مقدس

سرهنگ «امیرعباس آسمند» گفت: برخی ادارات، در جمع‌آوری اسناد و مدارک دوران دفاع مقدس و تحویل این اسناد و مدارک به اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، تاکنون همکاری چندانی نداشته‌اند.
کد خبر: ۴۰۳۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶ - 29June 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد امروز در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با اشاره به آخرین وضعیت دانشنامه استانی دفاع مقدس، اظهار داشت: برای تدوین این دانشنامه نیازمند اعتباراتی هستیم که باید در مدت چهار سال اجرایی شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این دانشنامه باید در سه فاز تهیه و تدوین شود، افزود: دانشگاه یاسوج به عنوان مجری این پروژه، با اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همکاری می‌کند.

آسمند عنوان کرد: اعتبارات پروژه دانشنامه استانی دفاع مقدس، باید از دو محل اعتبارات استانی و اعتبارات یک درصد پژوهشی دستگاه‌های اجرایی تأمین شود.

وی گفت: امسال باید بخشی از هزینه این پروژه توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تأمین می‌شد که با وجود مکاتبات مستمر، تاکنون هیچ اعتباری پرداخت نشده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد از دستگاه‌های اجرایی استان خواست به منظور تسریع در تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس، اسناد، مدارک و آثار مربوط به نقش هر دستگاه در آن دوران را به این اداره‌کل تحویل دهند.

آسمند ابراز کرد: برخی ادارات، در جمع‌آوری اسناد و مدارک دوران دفاع مقدس و تحویل این اسناد و مدارک به اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، تاکنون همکاری چندانی نداشته‌اند که انتظار می‌رود در این زمینه بیشتر همکاری کنند.

وی به بحث نام‌گذاری معابر شهر‌ها و روستا‌ها به نام شهدا اشاره و عنوان کرد: لازم است اسامی آن تعداد از معابر شهر‌ها و همچنین روستا‌های بالای ۲۰ خانوار که به نام شهدا نام‌گذاری شده‌اند، همراه با آدرس دقیق از سوی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اعلام شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار