فرمانده انتظامی خوزستان عنوان کرد؛

کشف ۶۴۰۰ قبضه سلاح گرم در استان خوزستان طی سال گذشته

سردار حیدر عباس‌زاده با اشاره به کشف شش هزار و ۴۰۰ قبضه سلاح گرم در سال گذشته گفت: کشف این تعداد سلاح گرم در استان بی‌سابقه است.
کد خبر: ۴۰۳۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰ - 29June 2020

پلیس با کسانی که عفت عمومی را جریحه دارکنند برخورد خواهد کرد

به گزارش دفاع‌پرس از اهواز، سردار «حیدر عباس‌زاده» فرمانده انتظامی خوزستان امروز در نشست با اصحاب رسانه در اهواز با اشاره به رتبه اول خوزستان در کشف سلاح غیرمجاز در کشور اظهار داشت: ۹۲ درصد عاملان تیراندازی‌های خیابانی شناسایی و دستگیر شده‌اند که عمده این شناسایی‌ها در پی شکایت شاکیان صورت گرفته است.

وی افزود: طی سه سال اخیر در تمام مناطقی که تیراندازی شده است، نیروی انتظامی ورود کرده و عاملان را شناسایی و آنان را مطابق قانون به دستگاه قضا معرفی کرده است.

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: نیروهای امنیتی و انتظامی اقدام به بررسی و شناسایی سلاح‌های موجود در ۲۷ شهرستان استان کرده اند و طی بررسی‌ها آمار و اطلاعات دقیق این تعداد سلاح‌ مجاز و غیرمجاز، احصا شده است.

سردار عباس زاده با اشاره به شناسایی باندهای قاچاق سلاح گرم بیان کرد: بخشی از سلاح‌های موجود در خوزستان از خارج استان و کشورهای غربی وارد شده است، از ابتدای سال تاکنون با اجرای ۹ مرحله طرح جمع‌آوری سلاح و مهمات در سطح استان، پنج باند قاچاق اسلحه شناسایی شده است.

وی ادامه داد: هفته گذشته ۵۷ قبضه اسلحه گرم در شهرستان دزفول از قاچاقچیان سلاح کشف شده و عاملان دستگیر و به دستگاه قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به کشف شش هزار و ۴۰۰ قبضه سلاح گرم در استان در سال گذشته افزود: کشف این تعداد سلاح گرم در استان بی‌سابقه است و خوزستان با توجه به رسم اشتباه تیراندازی در مراسم‌ عزا و عروسی متاسفانه جزو استان‌های خاص کشور در این زمینه است.

سردار عباس زاده همچنین گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۰ هزار فشنگ جنگی و شکاری کشف و ضبط شده و در این مدت یک‌هزار و ۵۴۰ نفر در ارتباط با تیراندازی یا نگهداری غیر مجاز سلاح شناسایی و دستگیر شده اند.

فرمانده انتظامی خوزستان با بیان اینکه طی سه سال اخیر کشفیات مواد مخدر نیز افزایش داشته است، اظهار داشت: امسال سه تن و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۸ درصد افزایش داشته است.

سردار عباس زاده افزود: در این رابطه ۱۱۷ نفر قاچاقچی مواد مخدر و ۵۵۲ نفر خرده‌فروش دستگیر و به دستگاه قضایی معرفی و یک‌هزار و ۱۰۰ نفر معتاد متجاهر در سطح استان شناسایی و جمع‌آوری شدند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با کالای قاچاق بیان کرد: نیروی انتظامی استان از ابتدای سال تاکنون ۹۲۰ میلیارد و ۴۶۴ میلیون و ۱۳۰ هزار ریال کالای قاچاق کشف و ضبط کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد افزایش داشته است و در این رابطه ۵۳۱ دستگاه خودرو توقیف و ۲ هزار و ۳۲ نفر دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی خوزستان در خصوص حفظ امنیت اخلاقی در اماکن عمومی گفت: پلیس با کسانی که عفت عمومی را جریحه‌دار کنند، برخورد خواهد کرد. اگر شخصی در خودرو موازین عفت عمومی را رعایت نکند، توسط پلیس راهنمایی و رانندگی و نیز با هماهنگی نیروی انتظامی خودروی وی توقیف و به افراد تذکر داده می‌شود و در صورت تکرار متخلفان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها