وزیر دفاع ترکیه: به حق حاکمیت عراق احترام می‌گذاریم

وزیر دفاع ترکیه در جمع فرماندهان ارتش این کشور گفت که آنکارا به حق حاکمیت عراق احترام می‌گذارد، اما همچنان به عملیات خود علیه تروریست‌ها ادامه می‌دهد.
کد خبر: ۴۰۳۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۲ - 29June 2020

وزیر دفاع ترکیه: به حق حاکمیت عراق احترام می‌گذاریمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه روز دوشنبه گفت که ترکیه به حق حاکمیت عراق احترام می‌گذارد اما همچنان به عملیات خود علیه گروه تروریستی پ‌ک‌ک ادامه می‌دهد.

وی که در جمع فرماندهان ارتش ترکیه صحبت می‌کرد گفت که عملیات نظامی ترکیه در منطقه «حفتنین» علیه گروه پ‌ک‌ک ادامه خواهد یافت تا اینکه بر این منطقه سیطره پیدا کنیم.

وزیر دفاع ترکیه اضافه کرد که از ابتدای عملیات نظامی ترکیه در شمال عراق تا کنون 41 نفر از گروه پ‌ک‌ک کشته شده و حجم زیادی از ذخایر تسلیحات این گروه کشف و ضبط شده است.

ترکیه از تاریخ 17 ژوئن گذشته عملیات موسوم به «چنگال ببر» را علیه عناصر پ.ک.ک در شمال عراق آغاز کرده است و دولت عراق نیز بارها ترکیه را به نقش تمامیت ارضی و حریم هوایی خود متهم و آن را محکوم کرده است.

از هفته گذشته نیز جنگنده‌ها و توپخانه‌های ارتش ترکیه مناطق مرزی در منطقه «زاخو» در استان دهوک را بارها هدف قرار داده‌اند و نیروهای ویژه این کشور نیز دست به چندین عملیات علیه عناصر پ.ک.ک زده‌اند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها