عضو شورای اسلامی شهر قم در گفت‌وگو با دفاع‎پرس:

حرم شهدای گمنام خضر نبی (ع) قم شایسته حریمی مناسب است

سید مجتبی سبحانی ثابت گفت: حرم مطهر و یادمان ۱۴ شهید گمنام کوه خضر نبی (ع) قم نیازمند احداث حریمی شایسته و مناسب شهدا، زائران و مجاوران این یادمان است.
کد خبر: ۴۰۳۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۶ - 29June 2020

حرم شهدای گمنام خضر نبی (ع) قم شایسته حریم مناسب است«سید مجتبی سبحانی ثابت» رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در قم اظهار داشت: بهسازی و احیاء محوطه یادمان شهدای گمنام کوه خضر نبی (ع) در بام قم، از خواسته‌ها و آرزو‌های بحق خانواده‌های معظم شهدا، پیشکسوتان دفاع مقدس و همرزمان شهیدان والامقام و همچنین زائران و مجاوران این یادمان نورانی است و باید با سازوکار ایجاد حریم مناسب، آنچه را که شایسته حرم شهداست، در عمل محقق کنیم.

وی عنوان کرد: یادمان مذکور در همان آغاز کار با عنوان بوستان شهدای گمنام نامگذاری شد تا از این طریق در زمینه امور هزینه‌ای و احیاء و اجرای سریع راهکار‌ها و استفاده از ردیف‌های اعتباری شهرداری، بتوان به طریق مناسب کارگشایی کرد.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم افزود: در سال ۹۷ برای اینکه شهرداری بتواند بدون مشکل جهت آغاز عملیات عمرانی و بهسازی محوطه این یادمان هزینه کند، یک ردیف مستقل در بودجه در کمیسیون تصویب و ایجاد شد و به دنبال آن در سال‌های ۹۸ و ۹۹ نیز همین موضوع استمرار یافت و باعث تخصیص اعتبارات مربوطه شد.

وی عنوان کرد: متاسفانه پس از گذشت بیش از سه سال و پیگیری‌های مشترک این کمیسیون و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، تاکنون اقدام قابل توجهی در بهسازی یادمان صورت نگرفته است و هر موقع که در خصوص بودجه‌ها پیگیری می‌شد، شهرداری اعلام می‌کرد که جهت ساخت راه پله‌های کوه خضر نبی (ع) هزینه شده است.

سبحانی با تقدیر از شهرداری منطقه چهار در احداث ۲۰ چشمه سرویس بهداشتی در انتهای بوستان یادمان تصریح کرد: در حال حاضر پیگیر احداث حسینیه بزرگی به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع در جوار یادمان ۱۴ شهید گمنام هستیم.

وی ادامه داد: در زمینه ساخت حسینیه بحمدالله طراحی‌های لازم از سوی اداره کل طراحی شهرداری انجام و قرار شده که اقدامات مقتضی در خصوص ارائه نقشه سازه و نیز انعقاد پیمان جهت ساخت انجام شود.

رییس کمیته فنی هیئت امنای حرم شهدای گمنام کوه خضر نبی (ع) با اشاره به دیگر اقدامات صورت گرفته در خصوص احداث بوستان شهدای گمنام افزود: بر اساس مصوبات هیئت امنا و کمیته فنی مقرر شد که با توجه به عدم استحکام دیواره پایین بوستان و همچنین دیواره مجاور حسینیه و یادمان شهدای گمنام، مقاوم سازی و ساخت کانال عبور آب، قبل از آغاز هر عملیاتی در اولویت کار شهرداری منطقه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه جلسات کمیته فنی هر دو هفته یکبار برگزار و مصوبات پیگیری و رصد می‌شود، تاکید کرد: یکی از مصوبات مهم کمیته فنی این بود که بودجه و اعتبار بوستان شهدای گمنام صرفاً در راستای احیای بوستان هزینه شود و اگر قرار است برای راه پله‌ها و مسجد کوه خضر نبی (ع) و قسمت‌های دیگر هزینه‌ای انجام شود، یا از ردیف‌های خودشان و اگر ردیف ندارد، از ردیف‌های جدید استفاده گردد.

سبحانی اظهار امیدواری کرد: ان شاءالله با استفاده از اقدامات سال‌های گذشته مسئولان و همدلی و همراهی که در استان شاهد آن هستیم، روند احیا و احداث بوستان شهدای گمنام کوه خضر نبی (ع) با قوت بیشتری شکل بگیرد و حریم مناسبی برای حرم شهدای بزرگوار اخداث شود و یکی از آرزو‌های دیرینه زائران و مجاوران حرم شهدا به شایستگی تحقق پیدا کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار