شهید «رضا شکرنژاد»؛

مرگ برای رزمندگان اسلام عین زندگی است

شهید «رضا شکرنژاد» در فرازی از وصیت‌نامه خود آورده است: برادران! رزمندگان اسلام پیروزند چرا که اینان برای شرف، عزت و انسانیت می‌جنگند. آن‌ها می‌خواهند بمیرند ولی طاهر بمیرند که این مرگ عین زندگی است.
کد خبر: ۴۰۳۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸ - 30June 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «رضا شکرنژاد» در 10 شهریورماه 1343 در شهرستان هوراند آذربایجان‌شرقی چشم به جهان گشود. وی پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و با آغاز جنگ تحمیلی در حین خدمت در آموزش و پرورش، در سال 1366 برای دفاع از خاک کشورش به جبهه‌های حق علیه باطل رفت و در نهایت در تاریخ 22 فروردین‌ماه 1366 در شلمچه و عملیات کربلای 8 به شهادت رسید.

زندگی‌نامه شهید:

شهید گرانقدر اسلام، «رضا شکرنژاد» در 10 شهریورماه سال 1343 در یکی از روستاهای بخش هوراند در یک خانواده مذهبی و روحانی به دنیا آمد. وی در دوران کودکی وجه تمایزی با دیگر همسالان خود داشت و آن روحیه فداکاری و کمک به دیگران بود.

وی دوره ابتدایی را در همان روستا تمام کرد و جهت ادامه تحصیل همراه با خانواده‌اش به هوراند آمد و با نمرات عالی، دوره راهنمایی را همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی به پایان رساند. سپس وارد دبیرستان عمار یاسر هوراند در رشته فرهنگ و ادب شد. این شهید والامقام در دوره متوسطه مسئول انجمن اسلامی دانش‌آموزان بود و در انجمن بسیار فعال و کوشا بود.

جهت جذب نیروهای مستعد در کارهای فرهنگی بسیار تلاش می‌نمود، به همین جهت مسئولیت کتابخانه را نیز به عهده داشت و با برنامه‌های متنوع، کتابخانه را بسیار فعال نموده بود به طوری که آمار کتاب‌های خوانده شده در زمان او از سال‌های قبل و بعد از آن بیشتر بود. وی در بیندوستان نافذ‌الرای بود و اکثر نظراتش مورد قبول بقیه قرار می‌گرفت.

شهید «رضا شکرنژاد» دوره دبیرستان را در سال 1364 به پایان رساند و در همان سال از کنکور تربیت معلم در رشته پرورشی قبول شد و چون عاشق هدایت و ارشاد جوانان بود با شور و شوق مشغول تحصیل در مرکز تربیت معلم علامه امینی تبریز شد.

وی چون عاشق امامش بود به ایشان لبیک گفته و در فروردین‌ماه 1366 همراه با جهادگران هوراند عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد. شوق او برای شهادت باعث شد که در اولین روز ورود به منطقه جنگی، بر اثر بمباران شیمیایی دشمن بعثی، شهد شهادت نوشیده و به لقای پروردگارش بشتابد.

فرازی از وصیت‌نامه شهید:

برادران! رزمندگان اسلام پیروزند چرا که اینان برای شرف، عزت و انسانیت می‌جنگند. آن‌ها می‌خواهند بمیرند ولی طاهر بمیرند که این مرگ عین زندگی است و چون آن‌ها برای رسیدن به زندگی واقعی تلاش می‌کنند و می‌جنگند، پیروزند، اگرچه برای رسیدن به این پیروزی و فوز ابدی از مرگ پل بسازند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها