مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد؛

لزوم احیای فرهنگ دفاع مقدس برای مقابله با آسیب‌ها

سرهنگ «امیرعباس آسمند» با بیان اینکه در حال حاضر آسیب‌های اجتماعی زیادی نسل جوان ما را تهدید می‌کند، گفت: باید با احیای ارزش‌ها و فرهنگ دفاع مقدس، در راستای کاهش این آسیب‌ها گام برداریم.
کد خبر: ۴۰۳۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹ - 30June 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج،  سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد امروز (سه‌شنبه) در نشست تخصصی «دفاع مقدس و رسانه» دانش‌افزایی، اطلاع‌رسانی درست و افزایش آگاهی‌های مردم را مهم‌ترین رسالت‌‌های خبرنگاران عنوان کرد و اظهار داشت: در دوران فعلی، قدرت رسانه‌ای از اهمیت و تأثیر‌گذاری زیادی برخوردار است.

وی به حضور خبرنگاران در جبهه‌های نبرد در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: خبرنگاران و عکاسان ما با وجود محدودیت‌های فراوان، توانستند نقش خبرنگاری خود را در دوران دفاع مقدس به بهترین نحو انجام دهند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نقش عناصر خبری در دوران دفاع مقدس بسیار موثر و تأثیرگذار بود، گفت: خبرنگاران، برای حفظ امید و اعتماد در دورن کشور، اخبار رشادت‌های رزمندگان ما در عملیات‌های مختلف را به جامعه انعکاس می‌دادند.

آسمند عنوان کرد: سال‌های زیادی از دوران دفاع مقدس گذشته و باید ببینیم آیا توانستیه‌ایم آن نقش را حفظ کنیم و اصحاب رسانه توانسته‌اند در راستای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به جامعه نقشی ایفا  کنند.

وی گفت: رسانه‌ها برای کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، باید تلاش کنند اخبار حوزه دفاع مقدس را در راس خبرهای خود قرار دهند، زیرا این موضوع می‌تواند تاثیر زیادی بر مخاطب داشته باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: در حال حاضر، مهم‌ترین وظیفه ما برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس، پاسخگویی به سوالات نسل جدید است که می‌توانیم برای این کار از اطلاعات افراد باتجربه و پیشکسوتان آن دوران استفاده کنیم. 

آسمند ایمان، شجاعت و شهادت‌طلبی را از مهم‌ترین علل پیروزی‌های ملت ایران در دوران دفاع مقدس عنوان و بیان کرد: حضور یکپارچه همه مردم، مهم‌ترین خصیصه دفاع مقدس بود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر آسیب‌های اجتماعی زیادی نسل جوان ما را تهدید می‌کند که می‌توانیم با احیای ارزش‌ها و فرهنگ دفاع مقدس، در راستای کاهش این آسیب‌ها گام برداریم.

در این نشست، همچنین یکی از مسئولان ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بویراحمد در خصوص «سواد رسانه‌ای» به بیان مطالبی پرداخت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها