معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خبر داد؛

برگزاری اردو‌های یک‌روزه راهیان نور ویژه دانش‌آموزان

«علیرضا کاظمی» در جلسه قرارگاه راهیان نور دانش‌آموزی کشور از برگزاری اردو‌های یک‌روزه «شمیم نور» با هدف زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا، ایثارگران، مقابله با جنگ نرم و آشنایی با بقاع متبرکه و مساجد با اولویت دوره ابتدایی و دوره اول متوسطه خبر داد.
کد خبر: ۴۰۳۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲ - 30June 2020

برگزاری اردو‌های یک‌روزه راهیان نور ویژه دانش آموزانبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، صبح امروز علیرضا کاظمی در جلسه قرارگاه راهیان نور دانش‌آموزی کشور که با حضور وزیر آموزش‌ و پرورش در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، با اشاره به اینکه سالانه اعزام بیش از ۶۵۰ هزار دانش‌آموز به اردوهای راهیان نور را پیش‌بینی کرده‌ایم، اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری ۲۳۴ هزار دانش‌آموز به راهیان نور اعزام شدند، این اردوها که از آغاز سال تحصیلی شروع‌ شده بود با شیوع ویروس کرونا از اسفندماه متوقف شد.

وی از برنامه‌ریزی‌های خوب و دقیق در خصوص اردوهای راهیان نور خبر داد و تصریح کرد: ظرفیت اردوهای شمیم نور را برای دوره ابتدایی در نظر گرفتیم که این اردوها یک‌روزه هستند و با هدف زنده نگه‌داشتن دستاوردهای گام اول انقلاب، تقویت خودباوری، آگاهی از فلسفه جهاد در راه خدا، زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا و ایثارگران، مقابله با جنگ نرم و همچنین آشنایی با بقاع متبرکه، مساجد و... با اولویت دوره ابتدایی و دوره اول متوسطه از هفته اول مهر تا پایان مرداد ماه هرسال تحصیلی برگزار می‌شوند.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در این طرح اردوهای یک‌روزه به‌صورت درون و برون‌شهرستانی در استان‌ها برگزار می‌شود.

کاظمی ادامه داد: هماهنگی با راه‌ آهن، تخصیص اعتبار برای اردوگاه‌های اسکان بین‌ راهی و تجهیز آن‌ها، برگزاری دوره‌های توانمندسازی، تخصیص اعتبارات لازم و کافی برای برگزاری اردوها، پرداخت مأموریت‌های اردویی و تشکیل کمیته تخصصی از جمله پیشنهاد‌ها و انتظارات در اردوهای راهیان نور است.

به گزارش دفاع‌پرس، با هدف بازطراحی فعالیت‌های برون‌مدرسه‌ای شیوه‌نامه برگزاری اردوهای یک‌روزه «شمیم نور» توسط معاونت پرورشی آموزش و پرورش به استان‌ها ابلاغ ‌شده است. این شیوه‌نامه با همکاری این وزارتخانه و سازمان بسیج مستضعفان نوشته‌ شده است و به امضای وزیر آموزش‌ و پرورش و فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور بسیج و سپاه رسیده است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار