آمادگی نوار غزه برای تظاهرات خشم علیه طرح «معامله قرن»

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت: فردا (چهارشنبه) به منزله روز خشم حقیقی برای مقابله با طرح الحاق و معامله قرن است و غزه در میدان رویارویی حاضر خواهد بود.
کد خبر: ۴۰۳۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲ - 30June 2020

آمادگی نوار غزه برای تظاهرات خشم علیه طرح «معامله قرن»به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «حازم قاسم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به آمادگی ملت فلسطینی برای برگزاری تظاهرات خشم در غزه، تأکید کرد که حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی به صورت یک‌پارچه برای مقابله با طرح الحاق استعماری، در میدان حضور خواهند داشت.

وی افزود: فردا (چهارشنبه) به منزله روز خشم حقیقی برای مقابله با طرح الحاق و معامله قرن است و غزه در میدان رویارویی حاضر خواهد بود که بخش اصلی مقاومت در برابر طرح‌های صهیونیستی و ناکام گذاشتن طرح تجزیه وطن (فلسطینیان) است.

طبق گزارش وبگاه «العهد»، سخنگوی حماس همچنین از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست تا دست مقاومت در کرانه باختری را برای مقابله با طرح‌های رژیم اشغالگر در این منطقه و قدس اشغالی باز گذارد.

در همین ارتباط، «محمد الحرازین» از رهبران جنبش جهاد اسلامی خواستار مشارکت گسترده در تظاهرات فردا (چهارشنبه) برای مقابله با طرح الحاق و معامله قرن شد و گفت که همه گروه‌های فلسطینی در این تظاهرات مشارکت خواهند کرد.

الحرازین تأکید کرد که برگزاری این تظاهرات در راستای بیانیه صادره در نشست گروه‌های ملی که اخیراً تحت عنوان «یکپارچه برای مقابله با طرح الحاق و معامله قرن» برگزار شد، است.

وی افزود که همه گروه‌های مدنی، مردمی و مدنی در این تظاهرات گسترده حضور خواهند داشت.

طبق گزارش شبکه المیادین، الحرازین تأکید کرد که ملت فلسطین توطئه‌ها و طرح‌های قبلی را ناکام گذاشته و این‌بار نیز این طرح‌های شوم آن‌ها هرگز محقق نخواهد شد.

از سویی دیگر، جریان «الاصلاح الدیمقراطی» وابسته به جنبش «فتح» نیز خواستار مشارکت گسترده مردمی در تظاهرات فردا (چهارشنبه) شد.

جریان مذکور در بیانیه‌ای تأکید کرد که برگزاری این تظاهرات تأکیدی بر این مسئله است که اراضی فلسطینی تنها به ملت فلسطین بازخواهند گشت و هیچ‌کس حق ندارد در این اراضی با فلسطینی‌ها شریک باشد.

رژیم صهیونیستی سعی دارد تا طرح اشغال دره اردن و شهرک‌های صهیونیستی واقع در کرانه باختری را اجرا کند که بر اساس برآوردهای فلسطینیان، این طرح بیش از ۳۰ درصد مساحت کرانه باختری را دربرمی‌گیرد.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در واکنش به این طرح تأکید کرده است که تمامی توافقات با آمریکا و رژیم صهیونیستی را لغو و همکاری امنیتی با این رژیم به تعلیق درمی‌آورد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها