کریم‌الکعبی: مذاکره‌کنندگان با آمریکا از انقلاب ۱۹۲۰ الهام بگیرند

معاون اول رئیس پارلمان عراق به مناسب صدمین سالگرد انقلاب ۱۹۲۰ عراق بر ضرورت الهام گرفتن از این انقلاب در مقابله با هرگونه ظلم و نقض حاکمیت و استقلال این کشور تاکید کرد.
کد خبر: ۴۰۳۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۷ - 30June 2020

صدمین سالگرد انقلاب 1920 عراق/ پیام معاون اول رئیس پارلمان به مذاکره‌کنندگان با آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «حسن کریم الکعبی» معاون اول رئیس پارلمان عراق، امروز (سه‌شنبه) به مناسبت صدمین سالگرد پیروزی انقلاب ۱۹۲۰ در عراق معروف به «ثوره العشرین» طی سخنانی بر ضرورت الهام گرفتن از این انقلاب در مقابله با ظلم و یکپارچگی، اتخاذ موضع واحد ملی و ایستادگی مقابل کلیه تلاش‌ها برای نقض حاکمیت کشور و استقلال آن تاکید کرد.

وی طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «المعلومه» منتشر شد، اعلام کرد: با تمام افتخار و غرور و سربلندی امروز، به مردم عزیز خود صدمین سالگرد انقلاب جاودانه ۱۹۲۰ را تبریک می‌گویم. خون‌های پاکی در این انقلاب ملی و مردمی و در راه عشق به وطن و دفاع از هویت ملی و حاکمیت و استقلال آن ریخته شد. در این انقلاب فرزندان یک کشور واحد با اراده‌ای سخت و یکپارچه توانستند استقلال ملی خود را به دست آورند و کشوری بسازند که به دست خود به رنج طولانی استعمار مستبد پایان دهد.

الکعبی با یادآوری رشادت‌های رهبران این انقلاب و مواضع قهرمانانه مراجع دینی و رهبران و سران آزاده و اصیل عشائر و سایر سمبل‌ها و الگوهای فرهنگی و اجتماعی که از این انقلاب حمایت کردند، بر ضرورت الهام گرفتن از این روحیه انقلابی و قدرت اراده و صلابت آنها برای مقابله با هرگونه ظلم و ستمی و نیز یکپارچگی و اتخاذ موضعی ملی علیه کلیه طرح‌های کشورهای استکباری که به دنبال نابود کردن وحدت، عزت و غرور عراق هستند، تاکید کرد.

وی افزود: این انقلاب که امروز به نمادی برای کلیه جنبش‌های آزادی‌بخش در کشورمان از دیروز تا امروز و فردا تبدیل شده و نشانه حرکت به سوی استقلال و حاکمیت است، تنها یک سالگرد نیست که بخواهیم به یادآوری آن در یک روز بسنده کنیم. بلکه این تاریخ و ادامه مراحل کنونی و آتی به شمار می‌رود و ما را وا می‌دارد که تحت هر شرایطی زیر بار اهانت به حاکمیت خود نرویم.

معاون اول رئیس پارلمان عراق با جاودانه خواندن دستاورد این انقلاب گفت که فرزندان «ثوره العشرین» بیش از پیش به اصول خود پایبندند و هرگونه تلاش برای محو هویت ملی خود و حضور غیررسمی خارجی‌ها در اراضی خود یا نادیده گرفتن ذره‌ای از این خاک انبیاء و اولیاء الهی را رد می‌کنند.

مرحوم آیت الله میرزا محمد تقی شیرازی، در سال ۱۹۲۰ میلادی فتوای مشهور خود را علیه استعمار انگلیس صادرکرد که در نهایت با رهبری این مرجع و پیروی عشایر عراقی و اتحاد مردم این کشور،استعمارگران انگلیسی از خاک این کشور خارج شدند.

الکعبی این سخنان را در حالی بیان می‌کند که این روزها، بغداد درگیر گفت‌وگوی راهبردی با واشنگتن است و پارلمان عراق بر ضرورت اجرای طرح مصوب خود مبنی بر اخراج کلیه نظامیان خارجی از خاک عراق تاکید دارد.

امروز «هادی العامری» رئیس ائتلاف «الفتح» عراق نیز به همین مناسبت، بار دیگر به ضرورت اخراج نظامیان تروریست آمریکایی از خاک این کشور اشاره کرد و با تأکید بر اینکه باید از انقلاب ۱۹۲۰ درس گرفت و در اخراج نیروهای خارجی از عراق شتاب کرد، گفت: «به کسانی که به دروغ بر هیمنه حکومت اشک می‌ریزند می‌گوییم که از چه هیمنه‌ای سخن می‌گویند؟ در حالی که نیروهای خارجی در کشور جولان می‌دهند و حریم هوایی به صورت کامل نقض می‌شود.»

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها