حزب‌الله عراق: آمریکا خیال می‌‌کند که مقاومت پس از شهادت رهبران آن نابود می‌شود

سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق اعلام کرد که عراق برای آمریکا و یا اسرائیل و یا کشورهای حوزه خلیج فارس نیست، بلکه یک کشور عربی و اسلامی است.
کد خبر: ۴۰۳۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶ - 01July 2020

حزب‌الله عراق: آمریکا خیال می‌ کند که مقاومت پس از شهادت رهبران آن نابود می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سخنگوی نظامی گردان‌های حزب الله عراق در صدمین سالروز «ثورة العشرین» (انقلاب 1920 عراق) مقاومت در برابر اشغالگری آمریکا را تجدید انقلاب 1920 دانست و گفت که نقش مرجعیت در این انقلاب و مقاومت امروز ما علیه اشغالگری آمریکا واضح و ثابت است.

وی جنایات ارتش آمریکا در عراق اعم از کشتار مردم، بمباران و اشغالگری را «کاملا آشکار» عنوان و تصریح کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند به تصمیم پارلمان در خصوص اخراج نیروهای آمریکایی بی‌توجهی کند.

«جعفر الحسینی» سخنگوی نظامی گردان‌های حزب الله عراق که با شبکه المیادین گفت‌وگو می‌کرد، افزود: تفنگ مقاومت از سال 2003 تا سال 2011 به سمت نیروهای آمریکایی در عراق بوده است و به این دلیل که وحدت کشور حفظ شود.

وی گفت که عراق برای آمریکا یا اسرائیل یا کشورهای حاشیه خلیج فارس نیست، بلکه یک کشور عربی و اسلامی است. آمریکایی‌ها گمان می‌کنند که مقاومت با شهادت رهبران آن، از بین خواهد رفت.

جعفر الحسینی در ادامه با تاکید بر لزوم اخراج نیروهای آمریکایی از عراق گفت: به این شرط با نخست‌وزیر شدن «مصطفی الکاظمی» موافقت کردیم که او به وعده خود برای اخراج نیروهای آمریکایی عمل کند.

وی ضمن انتقاد از عملکرد نخست‌وزیر عراق در قبال سازمان حشدالشعبی گفت که الکاظمی در حین بازدید از مراکز الحشد وعده‌های زیبایی داده بود، اما دو هفته بعد حقوق نیروهای حشد شعبی را قطع کرد.

سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق اظهار داشت: اقدام نخست وزیر عراق علیه حشدالشعبی، مقاصد پنهان آن برای مقابله با گروه‎های وابسته به الحشد را نشان می‌دهد.

الحسینی با بیان اینکه نخست وزیر عراق به درخواست آمریکایی‌ها برای حمله به حشدالشعبی پاسخ داده است، افزود: گزینه الکاظمی برای مقابله با الحشد، واکنش مردم عراق را به دنبال خواهد داشت.

سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق افزود: این در حالی است که حشدالشعبی با مقابله در برابر داعش نه تنها از دولت عراق بلکه از همه منافع این کشور حمایت می‎کند. الکاظمی باید بداند که سلاح مقاومت برای حفاظت از دولت عراق است، نه اینکه تحویل آمریکا داده شود.

جعفر الحسینی با تاکید بر اینکه جنگنده‌های آمریکایی و اسرائیلی بدون اجازه دولت عراق هر روز بر فراز این کشور به پرواز در می‌آیند، تصریح کرد: آمریکا بر آسمان عراق سیطره دارد، همانطوری که تلاش می‌کند روی زمین و تصمیمات سیاسی دولت سیطره داشته باشد.

وی اضافه کرد: توقف نقض حریم هوایی عراق از سوی آمریکا تنها با سلاح مقاومت امکانپذیر است و در صورت ناتونی دولت‌ها، ملت‌ها حق دارند از خود در برابر اشغالگری دفاع کنند.

سخنگوی گردان‌های حزب الله در پایان این گفت‌وگو تاکید کرد که مقاومت در کنار دولت عراق برای مقابله با اشغالگری آمریکا و اخرج نیروهای آمریکایی از عراق خواهد ایستاد.

انتهای پیام/411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار