مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

دفاع مقدس مکتبی فرهنگ‌ساز در تاریخ کشور و جهان بود

سرهنگ «محمدحسن سلامی» گفت: دفاع مقدس صرفا یک حادثه منطقه‌ای نبود، بلکه یک مکتب تاریخی و فرهنگ‌ساز در تاریخ کشور و جهان بود.
کد خبر: ۴۰۳۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲ - 01July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در دیدار با «احمد ملایری» فرماندار میامی و دست اندرکاران ستاد بزرگداشت چهلمین سال دفاع مقدس این شهر اظهار داشت: مردم میامی، انسان‌هایی سخت کوش، پرتلاش و انقلابی هستند که برای حفظ انقلاب مجاهدت کردند و در دوران  دفاع مقدس حضور فعال در تمامی عرصه‌ها داشتند.

سلامی با بیان اینکه ترویج ارزش های انقلاب و دفاع مقدس در جامعه سبب تقویت روحیه مجاهدپروری، مقاومت و ایستادگی ملت ایران در مقابل نظام سلطه می شود، گفت: حضور گروه‌های جهادی در خدمت‌رسانی در دوران شیوع ویروس کرونا نمونه‌ای از همین روحیه و منش جهادی است و امروز که تهاجم فرهنگی قصد دور کردن جوانان ما از ارزش‌ها را دارد، نیاز داریم تا روحیۀ انقلابی و جهادی و ارزش‌ها را به آن‌ها معرفی کنیم.

وی گفت: دفاع مقدس صرفا یک حادثه منطقه‌ای نبود، بلکه یک مکتب تاریخی و فرهنگ‌ساز در تاریخ کشور و جهان بود و ما باید با بهره‌مندی از فرهنگ دفاع مقدس تمامی توطئه و نقشه‌های دشمن را  خنثی کنیم و اين گنجينه عظيم را به نسل جوان و آينده انتقال دهيم.

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سمنان عنوان کرد: که امسال با توجه به چهلمین سالگرد دفاع مقدس، برنامه‌های متنوعی برای تمامی سال درنظر گرفته‌ایم و تاکنون نیز ۱۷۰۰ برنامه به دبیرخانۀ چهلمین سالگرد دفاع مقدس ارسال شده که مشارکت و حضور فعال اقشار، اصناف و دستگاه‌ها  اجرایی با محوریت حضور مردم و جوانان از اهداف برنامه‌های چهلمین سالگرد  دفاع مقدس در بازه زمانی سوم خرداد تا ایام دهه فجر است.

«احمد ملایری» فرماندار میامی در این دیدار با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس نفس مسیحایی حضرت امام خمینی (ره) معجزه‌ای آفرید و زمینیان را آسمانی کرد، بیان داشت: دفاع مقدس گنجينه‌ای عظيم و ارزشمند است كه بايد از آن الگوگيري و نهايت استفاده انجام شود.

وی متذکر شد: آن‌ها که همراه و همرزم شهدا بودند و به فیض شهادت نرسیدند هم افراد آسمانی و ذخیرۀ الهی در نزد ما هستند و باید از وجودشان بهره‌مند شویم، رزمندگان می‌توانند فرهنگ ایثار و شهادت را بهتر از دیگران زنده نگه دارند و برای حفظ، تعالی و انتقال این فرهنگ به نسل آینده نباید از هیچ کوششی دریغ کنیم.

گرامیداشت دفاع مقدس صرفا گرامیداشت یک حادثۀ تاریخی نیست بلکه گرامیداشت یک مکتب است

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار