آیت‌الله علم‌الهدی:

نخبگان به انقلاب اسلامی وفادار هستند/ مدافعان سلامت در نمایه‌سازی تمدن اسلامی نقش بسزایی داشتند

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: در سال‌های اخیر دشمن به دنبال آن بود تا جریان دفاع از انقلاب را یک حرکت عمومی نشان دهد و این موضوع را به جامعه القا کند که نخبگان با انقلاب اسلامی همراه نیستند، اما با ایثار و فداکاری جامعه پزشکی در مقابله با ویروس کرونا وابستگی نخبگان به انقلاب اسلامی به عنوان گوهری گرانبها ثابت شد.
کد خبر: ۴۰۳۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴ - 01July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، همایش جهادگران سلامت بسیج جامعه پزشکی استان خراسان رضوی با حضور آیت‌الله «سیداحمد علم‌الهدی» نماینده ولی‌فقیه در این استان و امام جمعه مشهد، «شاهین محمدصادقی» رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی و جمعی از مسئولان درمانی استان خراسان رضوی در تالار شهید هاشمی‌نژاد برگزار شد.

آیت‌الله علم‌الهدی در این مراسم اظهار داشت: جامعه پزشکی استان با حرکت جهادی خود در مقابله با بلیه نابهنگام ویروس کرونا حماسه آفریدند و عظمت آموزه‌های اسلامی و مدیریت الهی را به دنیا ثابت کردند.

وی افزود: ما وظیفه داریم از مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های جامعه پزشکی و بسیجیان دانشگاه علوم پزشکی استان به عنوان نماد نوع دوستی و علاقه به انسانیت قدردانی کنیم.

امام جمعه مشهد ادامه داد: طرح بسیج جامعه پزشکی که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان در زمینه غربالگری، ایجاد نقاهت‌گاه و رسیدگی به خانواده مبتلایان به کرونا به اجرا درآمد بی‌نظیر بود و باید به عنوان نمونه‌ای از جهاد مدیریتی در سطح کشور عملیاتی شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر به این موضوع اشاره داشتند که جهان در یک پیچ تاریخی قرار دارد. این فرمایش معظم له در بسیاری از پژوهشگاه‌های دنیا به عنوان یک تهدید مورد بررسی قرار گرفت.

امام جمعه مشهد افزود: کارشناسان کاخ سفید در جمعبندی خود به این نتیجه رسیدند که باید تا سال 2020 قدرت نفوذ جمهوری اسلامی در جهان از بین ببرند و آمریکا در حوزه اقتصاد بر چهار کشور ژاپن، چین، روسیه و هند مسلط شود. با وقوع برخی وقایع، آمریکا تا لبه سقوط پیشرفت و کشورهای ژاپن، چین، روسیه و هند بر دنیا مسلط شدند و ایران اسلامی در مجموعه اقداماتی که در راستای مقابله با ویروس کرونا داشت و در دنیا بی نظیر بود به عنوان نماد تمدن جهانی بر روی کره زمین مطرح شد.

عضو خبرگان رهبری تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب توسعه تمدن نوین اسلامی را در سطح دنیا مطرح فرمودند و ظهور حضرت مهدی (عج) را مبتنی بر نشان دادن تمدن اسلامی به دنیا دانستند. حرکت بسیجیان و کادر پزشکی در مقابله با کرونا به منظور نمایه‌سازی تمدن نوین اسلامی مقابل چشم جهانیان قرار گرفت که این حرکت در هیچ کجای دنیا نمونه نداشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی ادامه داد: امروز ارزش فداکاری و ایثار کادر درمانی تنها خدمت به بیماران و رسیدگی به آنها نیست بلکه مهمترین اثر کار آنها این است که به عنوان سپاهیان حضرت بقیه‌الله‌الاعظم (عج) به آن حضرت یاری رساندند و با مجاهدتشان در مقابله با ویروس کرونا زمینه فرج حضرت مهدی (عج) را به جلو انداختند و باعث جلوه نمایی تمدن اسلامی شدند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وابستگی نخبگان کشور به انقلاب اسلامی بیان داشت: در سال‌های اخیر دشمن به دنبال آن بود تا جریان دفاع از انقلاب را یک حرکت عمومی نشان دهد و این موضوع را به جامعه القا کند که نخبگان با اسلام نیستند. اما جامعه پزشکی با ایثار و فداکاری خود در مقابله با ویروس کرونا ثابت کردند که انقلاب گوهر گرانبهایی است که جامعه نخبگانی وابستگی خود را به آن حفظ کرده است.

عضو خبرگان رهبری تأکید کرد: بسیج جامعه پزشکی در گذشته جریان خاصی بود اما با بروز ویروس کرونا به یک جریان عمومی تبدیل شد و از دانشجویان پزشکی تا متخصصین پزشکی در لباس مدافعان سلامت برای پیشگیری از این ویروس به مردم خدمت کردند.

وی در پایان گفت: اقتصاد شهر مشهد به حضور زائرین در این شهر رونق داشته که با شیوع ویروس کرونا مردم در تنگنا قرار گرفته و مستاصل شدند؛ بر همین اساس برای رونق بخشیدن به اقتصاد و معیشت مردم باید بر اساس شرایطی که در آن قرار داریم دستورالعمل‌های بهداشتی طراحی و عملیاتی شود تا باری از دوش مردم برداشته شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار