بازخوانی/

معلم شهید ابراهیمی ترک؛ از فرماندهی سپاه یزد تا شهادت در قصر شیرین

شهید مهندس ابراهیم ابراهیمی ترک، از معلمان آموزش و پرورش قم بود که بر اساس احساس تکلیف، نامش در زمره پاسداران انقلاب اسلامی ثبت شد و در مبارزه با ضدانقلاب به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۰۴۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۷ - 04July 2020

معلم شهید ابراهیمی ترک؛ از فرماندهی سپاه یزد تا شهادت در قصر شیرینبه گزارش دفاع‌پرس از قم، شهید مهندس ابراهیم ابراهیمی ترک فرزند اسدالله در سال ۱۳۳۵ در شهر مذهبی قم به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی را در دبستان مستوفی قم و تحصیلات متوسطه را تا سال سوم در دبیرستان دین و دانش ادامه داد و در سال ۱۳۵۲ موفق به اخذ دیپلم متوسطه در رشته برق از هنرستان صنعتی قم گردید.

شهید ابراهیمی در همان سال در کنکور سراسری شرکت کرد و به دانشکده فنی بابل راه یافت و در خرداد ۱۳۵۷ به اخذ مدرک لیسانس در رشته برق از دانشکده فنی بابل نائل آمد؛ تیر ماه سال ۱۳۵۷ بود که به خدمت سربازی اعزام شد و پس از گذراندن دوره آموزش نظامی، باقیمانده دوران سربازی را در مرکز تربیت معلم فنی حرفه‌ای یزد سپری کرد.

شهید ابراهیمی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با احساس مسئولیت در قبال انقلاب شروع به همکاری با کمیته انقلاب اسلامی یزد در سمت مسئولیت کمیته نمود و از سوی دیگر در سنگر آموزش و پرورش به تربیت نسل انقلاب همت گماشته بود.

پس از تشکیل سپاه پاسداران به مدت شش ماه در سمت فرماندهی سپاه یزد منصوب شد و با عشق و علاقه فراوان در خدمت انقلاب و مردم شهیدپرور یزد بود. با شروع جنگ تحمیلی و به منظور مقابله با تحرکات و حملات ضدانقلاب و دفاع از دستاورد‌های انقلاب اسلامی در فروردین سال ۱۳۵۹ عازم قصر شیرین شد و پس از مدتی نبرد بی امان با دشمن در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ۵۹ بر اثر ترکش خمپاره با فریاد‌های الله اکبر به دیدار معبود شتافت.

شهید ابراهیمی از طبع و همت بسیار بالایی برخوردار بود و به روحانیت نیز علاقه‌ای وافر داشت؛ او نسبت به مستضعفان بسیار دلسوز بود و حقوقی که می‌گرفت به فقرا می‌بخشید، در زمان دانشجویی دو بار به زندان رفت و همه را به مبارزه علیه رژیم طاغوت دعوت می‌کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار