مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

جامعه امروز نیازمند گسترش فرهنگ ایثار و شهادت است

«محمد‌حسن سلامی گفت: آنچه باعث بقای اسلام و نظام اسلامی می‌شود فرهنگ ایثار و شهادت است و جامعه امروز نیازمند گسترش فرهنگ ایثار و شهادت است که در این زمینه همه وظیفه مهمی را بر عهده داریم.
کد خبر: ۴۰۴۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴ - 05July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، جلسه چهلمین سال دفاع مقدس در شهرستان آرادان با حضور سرهنگ «محمد‌حسن سلامی» مدیر‌کل حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان  و حجت‌الاسلام «جلیل شریفی نیا» امام جمعه شهرستان آرادان به همراه فرمانده سپاه ناحیه این شهرستان برگزار شد.

در این جلسه مدیرکل حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس سمنان نیز با بیان اینکه امروز باید در برابر جنگ نرم دشمنان و هجمه فرهنگی ایستاد، اظهار داشت: ما امروز در ابعاد مختلف نظامی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در حال دفاع مقدس هستیم که از این طریق باید آثار و ارزش‌های دفاع مقدس را انتقال دهیم.

وی گفت: دفاع مقدس صرفا یک حادثه منطقه‌ای نبود، بلکه یک مکتب تاریخی و فرهنگ‌ساز در تاریخ کشور و جهان بود و ما باید با بهره‌مندی از فرهنگ دفاع مقدس تمامی توطئه و نقشه‌های دشمن را  خنثی کنیم و اين گنجينه عظيم را به نسل جوان و آينده انتقال دهيم.

سلامی گفت:  جامعه امروز ما برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس است و اگر امروز تفکر جهادی و عمل انقلابی و به هنگام را در سطح جامعه گسترش دهیم و بر اساس آن عمل کنیم، آینده‌ای روشن را رقم می‌زنیم.

‌وی ادامه داد: آنچه باعث بقای اسلام و نظام اسلامی می شود فرهنگ ایثار و شهادت است  و توجه به فرهنگ ایثار و شهادت راز بیمه شدن کشور در برابر دشمنان است و جامعه امروز نیازمند گسترش فرهنگ ایثار و شهادت است که در این زمینه همه وظیفه مهمی را بر عهده داریم.

این مسئول یادآور شد: حفظ فرهنگ دفاع مقدس، جلوگیری از تحریف این فرهنگ و انتقال آن به نسل‌های آینده، اولویت اصلی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

سلامی بیان داشت: از بارزترین جلوه های رهبری و نقش معنوی حضرت امام خمینی (ره) و تأثیر شگرف آن بر روحیه ملت و رزمندگان اسلام، هدایت و رهبری ایشان در هشت سال حماسه دفاع مقدس است و اطاعت از فرماندهی از بدیهی‌ترین ویژگی‌ها و آشناترین شاخصه‌های رزمندگان اسلام است.

وی در خصوص تشکیل کارگروه‌های تخصصی به مناسبت برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان سمنان از ۹ کارگروه فضای مجازی، نهادهای فرهنگی، اجتماعی، هنری و تبلیغاتی، شهرداری ها، ایثارگران و پیشکسوتان دفاع مقدس، نیروهای مسلح، خانواده، زنان، کودک و نوجوان، جوانان، دانشگاهیان، حوزه‌های علمیه و تشکل‌های مردم نهاد، بانک ها، اصناف و اقشار، تشکیل شده که در این کارگروه‌ها برنامه تخصصی و شاخص تدوین شده که در برگزاری برنامه‌های چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس باید نقش مردم پررنگ دیده شود.

در ادامه حجت‌الاسلام «جلیلی شریفی نیا» امام جمعه شهرستان آرادان با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی باید در راستای تبیین آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و توجه به قشر جوان باشد، عنوان کرد: این قشر باید بدانند که این انقلاب چه تاریخی را پشت سر گذاشته و امروز در چه وضعیتی قرار گرفته است.

وی افزود: دفاع مقدس دستاورهای بسیار زیادی را برای ما به ارمغان آورد که ایثار و فداکاری بزرگترین این شاخص‌ها بود اما در کنار آن نیز تقویت ایمان و باور جایگاه خاصی داشت.

شریفی‌نیا با بیان اینکه ما هرچه داریم از دفاع مقدس و برکت خون شهدا داریم ابراز داشت: ما هرچه داریم از دفاع مقدس، از برکت خون شهدا و از برکت حضور ولایت فقیه در جامعه است و امروز امنیت و آرامش را مدیون خون شهیدان هستیم.

امام جمعه آرادان ادامه داد: یکی از ظرفیت‌های مهم امروز در جامعه خانواده‌های شهدا و جانبازان و جاماندگان از هشت سال دفاع مقدس هستند که می‌توانند به خوبی ارزش‌های دفاع مقدس را به ما منتقل کنند و ما نیز باید تمام بهره‌ها را از آن‌ها ببریم.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان آرادان برنامه‌های چهلمین سال دفاع مقدس به عنوان تکلیف شرعی و وظیفه انقلابی  برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد تا بتوانیم قطره‌ای از دریای فضایل دوران دفاع مقدس را به مردم و نسل جوان منتقل کنیم.

‌در این جلسه مقرر شد؛ تشکیل ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس به صورت منظم و ماهانه، حضور جوانان و پیشکسوتان دفاع مقدس در برنامه‌ها، تجلیل و سرکشی از رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس، برگزاری برنامه های فرهنگی با محوریت شهدای گمنام، استفاده از ظرفیت خیرین دفاع مقدس در برگزاری برنامه‌ها، مستند‌سازی اسناد و مدارک رزمندگان، جمع‌آوری خاطرات دفاع مقدس و تدوین نقش عملکرد رزمندگان شهرستان آردان در دوران دفاع مقدس مورد توجه  قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار