مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا:

قلم انقلابی باید تقویت شود/ جبهه رسانه صبر و استقامت می‌خواهد

حجت الاسلام غلامحسن تسخیری با بیان اینکه صبر و استقامت فقط برای رزمندگان و مجاهدان نیست، گفت: ‌صبر و استقامت در جبهه رسانه هم هست. لذا حرف‌ها و قلم رسانه انقلابی دشمن را مایوس می‌کند و باید این قلم را تقویت کرد.
کد خبر: ۴۰۴۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۱ - 05July 2020

قلم انقلابی باید تقویت شود / جبهه رسانه صبر و استقامت می‌خواهدبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، حجت الاسلام و المسلمین «غلامحسن تسخیری» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا امروز در جمع اعضای شورای بسیج رسانه استان، ضمن تبریک میلاد با سعادت امام علی ابن موسی الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بویژه دو شهید مدافع حرم کربلای خان‌طومان که پیکر مطهرشان پس از چهار سال به وطن بازگشت، با اشاره به اینکه با قلم‌ها و ایجاد فضای مناسب باید کارهای بزرگی  برای نظام و انقلاب برداریم، اظهار داشت: ‌تردیدی نداریم یکی از سلاح‌ها و ابزار مهم دنیا رسانه است و هرکسی از این غفلت کرد، بازنده میدان خواهد بود.

حجت الاسلام تسخیری با بیان اینکه امروز دشمنان بشریت از ابزار رسانه تمام استفاده را می‌کنند تا بتوانند جهان را در زیر قدرت و سلطه خود قرار دهند، افزود: ‌ابرقدرتهایی مثل آمریکای جنایتکار به شیوه‌های مختلف با استفاده از رسانه می‌خواهند قدرت نمایی کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با اشاره به سیلی موشکی نظام اسلامی به آمریکا و انهدام پایگاه عین الاسد متذکر شد: ‌آمریکا به رسانه‌ها اجازه نداد وارد این فضا بشوند و اگر اجازه داد در نقاط محدودی بود و هنوز رسانه‌ای از آنها  نتوانست از این منطقه اطلاعات درست را به مردم مخابره کند.

حجت الاسلام تسخیری در ادامه به بیانات رهبر معظم انقلاب که اگر رهبر نبودم رئیس شورای فضای مجازی می‌شدم، اشاره کرد و گفت: این بدین معناست که رسانه می‌تواند پیام، انگیزه، هدف و علمکرد انقلاب اسلامی را به دنیا اطلاع رسانی کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با تصریح براینکه امروز غول رسانه ای در دست جمهوری اسلامی نیست، خاطرنشان کرد: دشمن اجازه نمی‌دهد رسانه در دست نظام اسلامی باشد چرا که اگر زمینه فراهم شود سرعت افول و فروپاشی آمریکا بیشترخواهد شد.

حجت الاسلام تسخیری با اشاره به درک اهمیت رسانه ادامه داد: ‌امروز رسانه را نباید تهدید دانست بلکه رسانه یک فرصت است. هر ابزاری وارد جامعه می‌شود تهدیداتی وجود دارد اما مهم آن است که تهدید را به فرصت تبدیل کرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با اشاره به اینکه یکی از شخصیت‌های بزرگی که تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کند، رهبر معظم انقلاب است، افزود:‌ برای نمونه در بحران کرونا رزمایش کمک مومنانه و نیز در ابعاد مختلف علمی رشد بزرگی اتفاق افتاد. آمریکایی که مدعی ابرقدرتی در دنیا است ماسک دزدی می‌کند، اما رهبر معظم انقلاب در جمهوری اسلامی محبت و وحدت ایجاد کرد تا مردم در خانه خود ماسک تولید و بین مردم توزیع کنند.

حجت الاسلام تسخیری با تاکید براینکه اگر رسانه نبود شاید بعضی از اقدامات کمک‌های مومنانه ابتر و ناقص می‌ماند، خاطرنشان کرد:‌ رسانه کمک‌های مومنانه، فعالیتهای عاشقانه و مخلصانه در این رزمایش را به نمایش گذاشت و مردم را برای همدلی به خط کرد لذا باید این نقش را جدی گرفت.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با تصریح براینکه نقش خبرنگار فقط در ضبط سخنان نیست، تاکید کرد: نقش رسانه نقش پاسداری از انقلاب اسلامی است، رسانه اگر فعال نباشد و نتواند پیام انقلاب را درست مخابره کند طبعا برای رسیدن به هدف عقب خواهیم ماند.

حجت الاسلام تسخیری با بیان اینکه امام راحل برای آنکه انقلاب را تثبیت کند از نقش رسانه استفاده کرد، افزود: صدای امام راحل ضبط می‌شد و نوارهای صوت امام به عنوان یک رسانه به دست انقلابیون می‌رسید فلذا نقش رسانه باعث می‌شود که انقلاب به وجود آید.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با تاکید براینکه نباید نقش رسانه را کوچک شمرد، خاطرنشان کرد: رسانه از موثرترین ابزارها در ایجاد انقلاب اسلامی بود. اگر رسانه نبود جهاد رزمندگان در دفاع مقدس ابتر می‌ماند. رسانه بود که همچنان پیام دوران دفاع مقدس را به مردم می‌رساند.

حجت الاسلام تسخیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی در رسانه افتاد اما قانع کننده نیست، افزود: انتظار ما بر این بود یک جوان به عنوان متصدی وزارت ارتباطات بتواند رسانه را سروسامان بدهد اما نقش رسانه  در حال حاضر به گونه‌ای است که مخرب جامعه شده و هیچ احساس تکلیفی در محتوای رسانه نمی‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان اینکه در کشورهای تولید کننده رسانه برای کاربران خطوط قرمزی گذاشتند، بیان کرد:‌ در نظام جمهوری اسلامی بعضی محدودیتها برای مصونیت و نیز برای حفظ آرمان‌ها و اهداف اجرا نمی‌شود. اما با وجود این مشکلات، بسیج رسانه فعالیت خوبی داشت و خوب توانست گروه‌ها و مجموعه‌ای را تشکیل دهد که بتواند پیام، نقش انقلاب و فعالیت‌های انقلابی را به نمایش بگذارد.

حجت الاسلام تسخیری در ادامه بیان نکاتی در راستای فعالیت اصحاب رسانه پرداخت و گفت:‌ خبر صادقانه، اخبار به موقع، خبر به اندازه، بدون اغراق، افراط و تفریط، را باید اصحاب بسیج رسانه مدنظر داشته باشند چرا که چهره انقلاب اسلامی را به نمایش می‌گذارند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا به نقش رسانه انقلابی اشاره کرد و افزود: اگر کسی در موضع سیاسی برخلاف مشی نظام و انقلاب عمل می‌کند باید رسانه چهره واقعی آن را  نشان ملت بدهد لذا  اگر کسانی که تا دیروز و امروز دولت‌ها در دست‌شان بودند و نتوانستند خدمت صادقانه برای ملت و مردم داشته باشند و امروز انگشت اشاره‌شان به سمت رهبر معظم انقلاب می‌برند اینجاست که رسانه انقلابی می‌بایست چهره واقعی این افراد را به ملت نشان بدهد.

حجت الاسلام تسخیری با تصریح براینکه رسانه انقلابی باید بگوید امثال موسوی خویئنی‌ها چه کسانی هستند، ادامه داد: ‌فردی که در اکثر فتنه‌ها نقش اساسی داشت و پشت پرده خیانت‌ها به نظام اسلامی بود؛ لذا رسانه باید تبین کننده باشد که این فرد چه کسی است و از کجا خط می‌گیرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با تاکید براینکه رسانه انقلابی چهره‌های واقعی خائین و خادمین به نظام را به مردم معرفی کند، متذکر شد: ‌رسانه تبین کننده است و باید عملکرد غلط دولتها را به نقد بکشند.

به گفته حجت الاسلام تسخیری رسانه انقلابی رسانه خنثی نیست بلکه فعال بوده و باید در این عرصه‌ها ورود پیدا کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا در ادامه با اشاره به اینکه رسانه انقلابی حزبی و جناحی عمل نمی‌کند، گفت: ‌رسانه انقلابی به آرمان‌های انقلابی اسلامی می‌اندیشد و آن را  ترویج می‌کند.

حجت الاسلام تسخیری نقش رسانه بسیج، نقش رسانه انقلابی است، ادامه داد:‌ وجدان در سانه بااهمیت است و رسانه انقلابی نباید ساکت باشد و باید روحیه انقلابی‌گری داشته باشد لذا در این صورت جامعه پذیرای این رسانه است و همین رسانه دشمن زیاد دارد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان اینکه صبر و استقامت را فقط برای رزمندگان و مجاهدان نیست، گفت: ‌صبر و استقامت در جبهه رسانه هم هست. لذا حرف‌ها و قلم رسانه انقلابی دشمن را مایوس می‌کند و باید این قلم را تقویت کرد.

حجت الاسلام تسخیری در ادامه با بیان اینکه دشمن در صدد سیاه نمایی با ابزار رسانه است، خاطرنشان کرد: دشمنی که به دنبال سیاه نمایی است و در حال القا به اینکه حکومت دینی قائل به حکومت داری نیست  می‌باشد، با توجه به اینکه کشور چهل سال در تحریم بوده وظیفه رسانه انقلابی تدافعی و همچنین تهاجمی عمل کردن در مقابل آن است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با اشاره به اینکه آمریکا و کشورهای اروپایی درگیر ضعف شدید اقتصادی هستند، تصریح کرد: ‌در بحران اخیر نژادپرستی رئیس جمهور فاسد آمریکا بر نوع مقابله با معترضان مهر تایید می‌زند و عده‌ای رسانه‌های آمریکایی آن را پوشش می‌دهند.

حجت الاسلام تسخیری با بیان اینکه امروز اروپایی‌ها به این نتیجه رسیدند که دنیا را بدون آمریکا باید اداره کرد، گفت:‌ به گفته غربی‌ها امروز ایران اسلامی یک ابرقدرت در دنیا معرفی شده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا در ادامه مشکلات کشور را ناشی از بی‌تدبیری و انتخاب غلط دانست و تاکید کرد: ‌اگر کار به دست نیروهای جهادی مومن و انقلابی سپرده شد ما بر مشکلات فائق آمدیم اما آنهایی که تفکر غربی دارند باعث شدند که در عقب ماندگی قرار بگیریم.

حجت الاسلام تسخیری در پایان به اقتصاد مقاومتی در حل مشکلات  و مطالبه گری رسانه انقلابی هم اشاره کرد و گفت: ‌دولتها اقتصاد وابسته را دنبال می‌کنند و رسانه انقلابی باید جبهه عظیم مقابله با غرب را به تصویر بکشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار