مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

دفاع مقدس جلوه‌ای از ایثار، عشق و شجاعت است

سرهنگ محمد حسن سلامی گفت: اگر امروز صحبت از استقامت، ایثار و شجاعت می شود ناشی از رشادت های جوانان و رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس است که با شجاعت و ایثارگری مانع از تحقق اهداف دشمنان برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شدند.
کد خبر: ۴۰۴۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۷ - 07July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، جلسه هیئت امنا مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان با حضور  سرهنگ «محمد حسن سلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان به همراه «علیرضا آشناگر» استاندار سمنان و اعضا هیئت امنا امروز به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان برگزار شد.

سرهنگ «محمد حسن سلامی» در این جلسه اظهار داشت: دفاع ملت ایران از انقلاب اسلامی اگرچه یک حادثه بزرگ و عزتمند تاریخی بود که باید گرامی داشته شود و ارزش های آن در جامعه ترویج یابد اما بالاتر از آن، دفاع مقدس جهاد فی سبیل الله بود که باید امروز روحیه و فرهنگ مجاهدت در راه خدا و تفکر انقلابی برای رسیدن به اهداف و آرمان‌های مهم ملی و دینی تقویت شود.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس، جلوه‌ای از ایثار، عشق و شجاعت است، افزود: اگر امروز صحبت از استقامت، ایثار و شجاعت می شود ناشی از رشادت های جوانان و رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس است که با شجاعت و ایثارگری مانع از تحقق اهداف دشمنان برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شدند.

سلامی گفت: بیداری اسلامی و جبهه مقاومت اسلامی از سلسه جبالی بودند که در سایه قله با عظمت دفاع مقدس ما شکل گرفت و پیروزی های امروز این جبهه و تحقق نظام اسلامی نتیجه خون پاک شهدا و از خودگذشتگی رزمندگان دفاع مقدس است.

این مسئول با تاکید به سخنان رهبر معظم انقلاب که دفاع مقدس یک گنجینه و ثروت عظیم فرهنگی است، ادامه داد: دفاع مقدس گنجینه بی پایان ارزش های الهی و انقلابی است و لزوم شناساندن این ذخیره به جوانان و نسل جدید باید مورد توجه و تاکید همگان قرار گرفته شود.

وی گفت: جامعه امروز ما بيش از هر زمان دیگر نیاز به الگو برداری از روحيه جهادی، بصيرت و ولايتمداری رزمندگان در دوران دفاع مقدس دارد و پرداختن  به ارزش های انقلاب و دفاع مقدس، احترام و تکریم رزمندگان  و خانواده شهدا باعث نورانیت در قلب ها و برکت و سعادت  در جامعه می شود و همه موظفیم دراین راستا همکاری لازم را داشته باشیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان با بیان این که امسال چهلمین سالگرد دفاع مقدس را در پیش رو داریم، افزود: گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، نه تنها فرصتی برای تجدید خاطره ها و یاد این ایام مبارك است، بلكه رسالتی بس عظیم بر عهده تمامی مردم و به ویژه نهادهای فرهنگی و سیاسی است تا با ارج نهادن به افتخارات این دوران، نسبت به ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت كه بقا و ثبات جمهوری اسلامی به آن وابسته است، برنامه ریزی های مدون و تاثیرگذاری را به مورد اجرا بگذارند.

وی گفت: به لطف خدا از اردیبهشت سال جاری رایزنی ها با دستگاههای مختلف شروع شده و تلاش کردیم با دستگاههای تاثیر گذار و پرجمعیت و پرمخاطب جلسات اختصاصی در خصوص برنامه چهلمین سالگرد دفاع مقدس داشته باشیم.

سلامی در خصوص تشکیل کارگروه های تخصصی به مناسبت برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان سمنان از 11 کارگروه فضای مجازی، نهادهای فرهنگی، اجتماعی، هنری و تبلیغاتی، شهرداری ها، ایثارگران و پیشکسوتان دفاع مقدس، نیروهای مسلح، خانواده، زنان، کودک و نوجوان، جوانان، دانشگاهیان، حوزه‌های علمیه و تشکل های مردم نهاد، بانک ها، اصناف و اقشار، تشکیل شده که در این کارگروه‌ها 130برنامه تخصصی و شاخص و 1700 برنامه عمومی تدوین شده است.

 وی در خصوص دانشنامه دفاع مقدس استان سمنان خاطر نشان کرد: تدوین دانشنامه دفاع مقدس ماندگارترین سند تاریخ جنگ تحمیلی استان سمنان خواهد بود و باید به صورت ویژه به آن پرداخته شود و استفاده از تجربه، مشارکت گروه‌های تاریخ، جغرافیا، علوم انسانی و ادبیات بسیار با اهمیت است.

وی با بیان اینکه تدوین نقش یگان‌های نظامی و دستگاه‌های اجرایی در دوران دفاع مقدس در اولویت است، تصریح کرد: هر چه حضور مسئولان فرهنگی و نظامی استان در زمینه تهیه و تدوین دانشنامه دفاع مقدس قوی باشد، می‌توانیم یک کارنامه قابل قبول را برای آیندگان ارائه دهیم.

محمد حسن سلامی در خصوص اعم برنامه چهلمین سال دفاع مقدس بیان داشت: سرکشی و تجلیل از  رزمندگان و ایثارگران، گسترش محافل خاطره گویی درقالب نهضت خاطره گویی دفاع مقدس، همایش رزمندگان دفاع مقدس به صورت سراسری در هفت مهر، برگزاری دوره مجازی آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس با هدف گذاری 15 هزار نفر از معلمان، کارکنان دولت، اساتید دانشگاه، نیروهای مسلح، برگزاری دوره آشنایی با معارف دفاع مقدس ویژه دانشجویان در قالب درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس با هدف گذاری 4 هزار نفر در دانشگاهها و مراکز آموزشی استان، برنامه ریزی و اجرای دو طرح عطر بهشت و شمیم نور با هدف آشنایی با معارف دفاع مقدس و مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان، تدوین نقش و عملکرد دستگاههای اجرایی استان در دفاع مقدس، تهیه و تدوین 20 فیلم کوتاه، 20 دیوار نگاره  توسط شهرداری استان، بازخوانی عملیات مرصاد توسط سپاه قائم آل محمد (عج) استان، رونمایی از 14 کتابچه شهداهای شاخص استان و بهر برداری از سنگر جهاد در دفاع مقدس در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان توسط جهاد استان، حمایت از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری با موضوع  دفاع مقدس و همچنین برگزاری جشنواره  تولیدات هنری، رسانه های دانشجویی با موضوع دفاع مقدس با همکاری دانشگاهها و مراکز آموزشی و ...  توسط دستگاههای  فرهنگی و اجرایی، نیروهای مسلح و مراکز دانشگاهی و آموزشی استان برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها