رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور:

تلاش مدافعان سلامت جلوه‌ای از ایثارگری دوران دفاع مقدس است

حجت‌الاسلام «سید حسن ربانی خراسانی» گفت: همت و تلاش مجموعه کادر پزشکی و مدافعان سلامت درخشش دیگری برای ملت ایران در دنیا به ثبت رساند و در حقیقت این فداکاری‌ها جلوه دیگری از دفاع مقدس است.
کد خبر: ۴۰۴۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۰ - 07July 2020

تلاش مدافعان سلامت جلوه‌ای از ایثارگری دوران دفاع مقدس استبه گزارش دفاع‌پرس از قم، حجت‌الاسلام «سید حسن ربانی خراسانی» رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور در دیدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار داشت: کادر پزشکی روز‌های متوالی و ساعت‌ها با لباس‌های مخصوص با جدیت تلاش کردند و این تلاش‌های جهادگونه که یادآور دفاع مقدس است، جای قدردانی دارد.

وی بیان داشت: پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند اگر کسی مریضی را پرستاری کند خدا او را با حضرت ابراهیم (ع) محشور می‌کند که نشان دهنده جایگاه ویژه مدافعان سلامت در بین انبیای الهی است.

ربانی خراسانی با بیان اینکه روحانیون حضور درخشانی در مقابله با کرونا داشتند، تصریح کرد: روحانیون در کنار همه اقشار و سازمان‌ها، حضور درخشانی در مقابله با کرونا داشتند.

رئیس مرکز خدمات گفت: تدبیر، دقت و دلسوزی دانشگاه علوم پزشکی قم برای بسیاری از مسئولان ملموس و حس شده است.

وی عنوان کرد: مرکز خدمات و وزارت بهداشت از سال ۹۳ برای گسترش فرهنگ سلامت بین روحانیون و همچنین استفاده از ظرفیت حوزویان برای گسترش فرهنگ سلامت در جامعه ارتباط وسیعی داشته‌است.

ربانی گفت: در ایامی که خانواده‌ها برای حضور در منزل ترغیب می‌شدند، مرکز خدمات با اجرای برنامه‌های فرهنگی ویژه خانواده‌ها برای تشویق خانواده برای در خانه ماندن قدم‌های ارزشمندی برداشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این دیدار گفت: اعلام خبر شیوع ویروس کرونا در کشور بدون هیچ ملاحظه جانبی و برای حفظ سلامت مردم در شرایطی که در آستانه انتخابات بودیم باعث آبرویی برای نظام شد.

محمدرضا قدیر بیان کرد: در آغاز شیوع کرونا بحران شدیدی در استان داشتیم، ولی توانستیم بحران را رفع کنیم و اکنون خط مقدم ما بهداشت و پیشگیری است.

وی همچنین با اشاره به نقش موثر حوزه علمیه، روحانیون و متدینان در کنترل این بیماری گفت: اماکن مذهبی و مساجد همکاری بسیار خوبی برای مقابله با این بیماری داشتند و از این آزمون نیز سربلند بیرون آمدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها