انتشار کتاب «از جمکران تا حلب» در قم

کتاب «از جمکران تا حلب» ویژه معرفی زندگینامه شهید مدافع حرم «مجید عسکری جمکرانی» در قم منتشر شد.
کد خبر: ۴۰۴۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰ - 08July 2020

انتشار کتاب «از جمکران تا حلب» ویژه شهید «عسکری جمکرانی» در قمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، کتاب «از جمکران تا حلب» ویژه معرفی زندگینامه نخستین معلم شهید مدافع حرم «مجید عسکری جمکرانی» در قم منتشر شد.

کتاب فوق مشتمل بر زندگی و خاطرات شهید مجید عسکری جمکرانی از زبان خانواده، دوستان و همکاران شهید به همراه تصاویری از وی است که به قلم «طوبی معتمد لاری» و از سوی انتشارات رسالت یعقوبی جمع آوری و منتشر شده است.

در یکی از صفحات کتاب «از جمکران تا حلب» از زبان همسر شهید آمده است: «در یکی از روز‌ها به من گفت که می‌خواهم به سوریه بروم. گفتم به خاطر فرزندمان محمدحسن نرو، چون از ناحیه بینایی مشکل داشت. گفت: امام خامنه‌ای فرمودند اگر به سوریه نروید باید در همدان و کرمانشاه با داعش بجنگید. آیا به این امر راضی هستی؟ من هم به رفتنش راضی شدم. بالاخره پس از طی کردن دوره‌های آموزشی، آماده اعزام به سوریه شد. به مادرش گفته بود جنگ در سوریه تمام شده و ما فقط برای پاکسازی منطقه می‌رویم. بالاخره شامگاه روز یکشنبه ۲۸ آبان عازم سوریه شد و یک هفته بعد به شهادت رسید».

همچنین گردآورنده کتاب، صفحاتی از این کتاب ۹۶ صفحه‌ای را به مرور زندگی و شهادت همسر شهیدش، شهید شعبانعلی عفیفه اختصاص داده است.

علاقمندان می‌توانند جهت تهیه کتاب به انتشارات رسالت یعقوبی، واقع در قم، خیابان معلم، مجتمع ناشران، پلاک ۱۴ مراجعه و یا با شماره‌های ۳۷۷۴۲۰۹۲-۰۲۵ و ۰۹۱۲۲۵۱۱۱۹۶ تماس حاصل کنند.

مجید عسکری (عسگری) جمکرانی متولد سوم مرداد سال ۱۳۵۳ و معلم درس رایانه هنرستان‌های ناحیه یک آموزش و پرورش قم بود که در تاریخ ۶ آذر سال ۹۶ همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) در دوبرالزیتون سوریه بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید و در قطعه شهدای مدافع حرم گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) خاکسپاری شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار