برگزیدگان پویش «نامه‌ای به سردار آسمانی» معرفی شدند/ گزیده نامه‌های پویش کتاب می‌شوند

سرپرست حوزه هنری کودک و نوجوان پس از معرفی برگزیدگان این پویش گفت: گزیده نامه‌های پویش «نامه‌ای به سردار آسمانی» کتاب می‌شوند.
کد خبر: ۴۰۴۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵ - 08July 2020

برگزیدگان پویش «نامه‌ای به سردار آسمانی» معرفی شدند/ گزیده نامه‌های پویش کتاب می‌شوندبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین اختتامیه پویش «نامه‌ای به سردار آسمانی»، دل نوشته‌های نوجوانان خطاب به سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، صبح امروز در تالار مهر حوزه هنری برگزار شد.

«حجت‌الله ناظری» سرپرست حوزه هنری کودک و نوجوان در ابتدای این مراسم در سخنانی، روح شهید حاج قاسم سلیمانی را بر این مراسم حاضر و ناظر دانست، اظهار داشت: ۱۸ تیرماه، روز ادبیات کودک و نوجوان را گرامی می‌داریم چراکه این روز، به نام شخصیتی نام‌گذاری شده که با قصه‌هایی که از در «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» روایت کرد، در تربیت نوجوانان گذشته و جوانان امروز موثر بود.

وی در تشریح فعالیت‌های دبیرخانه این پویش گفت: پس از ترو حاج قاسم سلیمانی توسط دولت تروریست آمریکا، حوزه هنری کودک و نوجوان اقدام به انجام پویش نامه‌ای به سردار آسمانی شهید حاج قاسم سلیمانی کرد. در این پویش بیشترین آثار مروبط به استان‌های تهران، کرمان، تبریز و خراسانی رضوی بود. رسیدن به طعم ادبیات مخاطب کودک و نوجوان در این دل نوشته‌های اصیل هدف ما از این پویش بود که تا پایان بهمن ۱۳۹۸ اقدام به جمع آوری نامه‌ها کردیم و حدود ۶۰۰ اثر داوری شد و در نهایت ۷۷ اثر به مرحله نهایی رسید.

در ادامه این مراسم کلیپی از سخنان «مصطفی رحماندوست» و «عباس محمدی» داوران نهایی پویش نامه‌ای به سردار آسمانی پخش شد و دنیای اسکندرزاده، زینب داوودی و برگزیدگان پویش نامه‌های نوشته شده خود خطاب به حاج قاسم سلیمانی را قرائت کردند.

در ادامه این مراسم عباس محمدی بیانیه هیئت داوران پویش نامه‌ای به سردار آسمانی ر قرائت کرد و گفت: از بین ۷۷ اثر نهایی رسیده به دبیرخانه، با مولفه‌هایی که مدنظر گرفته شد، چهار اثر شایسته تقدیر و دریافت تندیس شدند.

براساس این گزارش رتبه اول دنیای اسکندرزاده از تهران، رتبه دوم زینب داوودی از تهران و رتبه سوم مهسا باسو و رها قادری از شهر تبریز به طور مشترک برگزیدگان پویش نامه‌ای به سردار آسمانی شدند.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار