مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس:

مجمع نویسندگان دفاع مقدس استان فارس راه اندازی می‌شود

سرهنگ پاسدار سعید کوشکی جهرمی با بیان اینکه به مناسبت بزرگداشت چهل سالگی دفاع مقدس در نظر داریم یکصد جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس به چاپ برسانیم گفت: در این راستا مجمع نویسندگان دفاع مقدس استان فارس نیز راه اندازی می‌شود.
کد خبر: ۴۰۴۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۱ - 08July 2020

مجمع نویسندگان دفاع مقدس استان فارس راه اندازی می شود/ چاپ یکصد جلد کتاب در چهل سالگی دفاع مقدس در استان فارسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، به مناسبت هفته قلم و نقش اهالی قلم در فرهنگ پایداری امروز از 12 عنوان کتاب تازه چاپ شده اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس با حضور سرهنگ پاسدار سعید کوشکی جهرمی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس و جمعی از نویسندگان حوزه دفاع مقدس رونمایی شد.

سرهنگ کوشکی در این مراسم با بیان اینکه به مناسبت چهل سالگی دفاع مقدس برنامه ریزی لازم  در راستای چاپ یکصد جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس استان در برنامه داریم اظهار داشت: به همین منظور و در جهت ارتقاء کمی و کیفی آثار چاپی و تسریع در روند تولید کتاب در حوزه دفاع مقدس مجمع نویسندگان دفاع مقدس استان راه اندازی می گردد.

وی تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم به خیلی از چیزها قسم خورده  که یکی از ان قلم است و این نشان دهنده جایگاه قلم می باشد که قلم و بیان ماندگارترین انتقال پیام هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس افزود: بعد از دفاع مقدس انقلاب فرهنگی که به وجود آمد تولید کتاب در حوزه دفاع مقدس و انتقال فرهنگ ارزشمند دوران دفاع مقدس از طریق چاپ کتاب بود.

کوشکی افزود: در سال جهش تولید در حوزه فرهنگی و ادبی نیز می توانیم جهش تولید داشته باشیم و این جهش می تواند تولید آثار ادبی می باشد که در حوزه تاریخ شفاهی نیز باید اقدامات بیشتری در استان صورت بگیرد و تمامی ادارات و سازمانهای که در دفاع مقدس نقش داشتند تاریخ شفاهی خود را آماده کنند تا برای آیندگان روشن و مورد استفاده پژوهشگران قرار بگیرد.

وی از نویسندگان استان فارس درخواست کرد با تمام توان وارد میدان تولید آثار ادبی حوزه دفاع مقدس شوند تا ماندگاری های گذشته در جهت ثبت و ضبط دستاوردهای دوران دفاع مقدس جبران شود.

در این مراسم از 12 عنوان کتاب چاپ شده در سه ماه اول استان فارس در حوزه دفاع مقدس رونمایی شد و از نویسندگان انها با اهداء لوح تقدیر بعمل امد.

کتاب های رونمایی شده به شرح زیر است.

ردیف

نام کتاب

نویسنده

موضوع کتاب

1

خروش بر طوفان

صدیقه یوسفی

خاطره

2

بانوی کد خدا

فاطمه رعیت نژاد

خاطره- داستان

3

قاب و فیروزه

مرضیه مرادی

خاطره

4

سکانس داستان و خاطره

زلیخا بنی ایمان

خاطره- داستان

5

تلواسه

محمد شکری فرد

شعر

6

یک آسمان و سیزده خورشید

حسن شیر دل

خاطره

7

آسوس

ابراهیم امینی

داستان

8

گل پونه ها

مهدی دریاب

خاطره

9

آخرین سخن عشق و لاله های واژگون

دکتر همتعلی حیدری

وصیت نامه و زندگی نامه

10

سربند یا زهرا و یاداشت های یک شاهد

حسن تقی زاده بهبهانی

خاطره

11

به رسم ادب و نگین سلیمانی

دانیال بهادرانی

شعر

12

کتیبه ژنرال

اکبر صحرایی

رمان

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار