روزشمار شهدا؛

آسمانی های نوزدهم تیرماه

دلیرمردان یزدی در دوران دفاع مقدس با حضور خود در جبهه‌های حق علیه باطل، از اسلام و کشور اسلامی جانانه دفاع کردند و کارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشتند و در این راه پر افتخار شهدای بسیاری را تقدیم کردند.
کد خبر: ۴۰۵۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۴ - 09July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، شهیدان «عباس کریمی ‌مریم‌آبادی»، «حبیب دشتی رحمت‌آبادی» و «محمدحسن فلاح ‌مهرجردی» شهدایی از استان یزد هستند که در نوزدهمین روز تیرماه به خیل کاروان شهیدان پیوستند.

در ادامه به طور خلاصه این شهدا را معرفی می‌کنیم.

شهید «عباس کریمی مریم آبادی»

ستارگانی از استان یزد که در نوزدهمین روز از تیرماه در آسمان شهادت درخشیدند

شهید عباس کریمی ‌مریم‌آبادی، در  پانزدهم دی 1345، در روستای مریم آباد از توابع شهرستان ابركوه به دنیا آمد. پدرش حسن، آبرسان روستا بود و مادرش زلیخا نام داشت.

تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. كارگری می‌كرد. به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. نوزدهم تیر 1365، با سمت تک‌تیرانداز در فاو عراق بر اثر اصابت تركش به سر، شهید شد.

پیكر او را در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپردند. برادرش رمضان نیز به شهادت رسیده است.

فرازی از وصیت نامه:

اعمال‌ و افعال‌ درست‌ نمی‌شود مگر با تهذیب‌ نفس‌ و مقدم‌ داشتن‌ جهاد اكبر بر جهاد اصغر و استقامت ‌و صبر بر مصائب‌ و گرفتاری‌ها در راه‌ خدا.

از برادران‌ و خواهران‌ دینی‌ تقاضامندم‌ دست‌ از روحانیت‌ مبارز برندارید كه‌ هر چه‌ داریم‌ مدیون‌ زحمات‌ اینها است.

من‌ از شما می‌خواهم‌ تا آنجا كه‌ در توان‌ دارید برای‌ اسلام ‌تبلیغ‌ كنید.

اگر طالب‌ حق‌ هستید، اگر حكومت‌ اسلام‌ را برجهان‌ می‌خواهید، اگر آزادی‌ مقرر در قرآن‌ را می‌خواهید و اگر می‌خواهید انسان‌ بمانید و عدالت‌ را به‌ جای‌ ظلم‌ می‌پسندید و با ستمكاران‌ مخالفید و دوست‌ مظلومان‌ هستید باید جهادكنید.

شهید «حبیب دشتی رحمت‌آبادی»

ستارگانی از استان یزد که در نوزدهمین روز از تیرماه در آسمان شهادت درخشیدند

شهید حبیب دشتی رحمت‌آبادی، در دهم مهر 1346، در شهرستان یزد به دنیا آمد. پدرش عباس، لبنیات‌فروش بود و مادرش زینت نام داشت.

تا چهارم ابتدایی درس خواند. كارگر بنایی بود. به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. نوزدهم تیر 1367، با سمت امدادگر در شلمچه به شهادت رسید. پیکر او مدت‌ها در منطقه بر جا ماند و پانزدهم اردیبهشت 1377، پس از تفحص در گلزار شهدای محله رحمت آباد زادگاهش به خاک سپرده شد. این شهید به زبان هندی نیز مسلط بود.

شهید «محمدحسن فلاح ‌مهرجردی»

ستارگانی از استان یزد که در نوزدهمین روز از تیرماه در آسمان شهادت درخشیدند

شهید محمدحسن فلاح ‌مهرجردی، در پانزدهم آبان 1339، در شهرستان میبد به دنیا آمد. پدرش عبدالله، نانوا بود و مادرش خدیجه نام داشت.

دانشجوی سال دوم كارشناسی در رشته عمران بود. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و سرانجام در نوزدهم تیر 1359، در خرمشهر به شهادت رسید.

اثری از پیکرش به دست نیامد. مزار یادبود او در گلزار شهدای امام‌زاده خدیجه‌خاتون شهرستان زادگاهش قرار دارد. برادرش علیرضا نیز شهید شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها